فعالیت‌های فرهنگی هنری محیط خانه‌ها را با نشاط و شاداب می‌کند

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های حوزه فرهنگی هنری با توجه به ظرفیت فعالیت‌های این حوزه که همه فوق برنامه هستند طبق روال گذشته در حال اجراست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی با اشاره به فعالیت‌های پرورشی گفت: فعالیت‌های حوزه فرهنگی هنری با توجه به ظرفیت فعالیت‌های این حوزه که همه فوق برنامه هستند طبق روال گذشته در حال اجراست و دانش‌آموزان با توجه به ظرفیت کانون‌های فرهنگی تربیتی و با توجه به شرایط کنونی کشور در 22 انجمن به صورت غیر حضوری در حال فعالیت هستند.

رمضانی ادامه داد: در ضمن با توجه به مشارکت بیش از 7 میلیون نفر رشته دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی هنری در ایام تعطیلی مدارس که برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است، فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان خود را برای مسابقات استانی و کشوری آماده کنند.

وی در ادامه به مهم‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های شاخص فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های حوزه فرهنگی هنری گستردگی بسیاری دارد و طیف عظیمی از دانش‌آموزان از اول ابتدایی تا پایه دوازدهم را شامل می‌شود که می‌توانیم به راه‌اندازی پویش «در خانه بمانیم» توسط اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی در فضای مجازی، ایجاد و راه‌اندازی موشنگرافی اردوهای راهیان نور (ستاد مرکزی راهیان نور) اشاره کنیم.

رمضانی ادامه داد: همچنین ایجاد شبکه همدلی مدرسان اردویی مدیریت بحران سراسر کشور، استفاده از ظرفیت خبرگزاری دانش‌آموزی پانا در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و تولید اپلیکشن کانون‌های فرهنگی تربیتی و آموزش مهارت زندگی و کارگاه آموزشی مجازی، ارائه چندین بازی آموزشی، درسی و تفریحی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نام برد.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی همچنین به فعالیت‌های مشترک با صدا و سیما اشاره کرد و گفت: هماهنگی با شبکه امید تلویزیون برای تولید برنامه با محوریت اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت روتین (هر روزه) در قالب 45 قسمت، 58 دقیقه‌ای با محتوای اطلاع‌رسانی و سرگرمی، آموزشی، مهارت‌افزایی و فرهنگی هنری و شبکه رادیویی نمایش جهت تولید برنامه اختصاصی با محوریت نمایش دانش‌آموزی (آموزش نمایش‌های تک نفره همانند نقالی و ...) و همچنین شبکه آموزش برای تولید برنامه/ زنگ پرورشی در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری انجام شده است.

رمضانی در خاتمه به کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و گفت: «برگزاری مسابقه کتابخوانی مرحله مدرسه‌ای چهارمین جشنواره دانایی توانایی که با مشارکت بیش از 680/477 دانش‌آموز و هم‌اکنون نیز در حال جمع‌آوری آمار دانش‌آموزان راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای هستیم، همچنان با قوت در حال اجراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063377

وب گردی

وب گردی