اتاق فکر جنگ نرم با انتشار آهنگ‌های مبتذل دانش‌آموزان را هدف قرار داده است

متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی گفت: امسال اتاق فکر جنگ نرم دشمن از آن سوی آب‌ها با انتشار آهنگ مبتذل، باری دیگر برای نوجوانان و جوانان ما خوراک فکری تهیه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند روز گذشته آهنگی از سوی یکی از خواننده‌های پرحاشیه منتشر شد که حاوی پیام‌های نامناسبی برای دانش‌آموزان بود. چند کلیپ در فضای مجازی با این آهنگ توسط دانش‌آموزان منتشر شده و بسیاری از والدین و مسئولان نظام آموزشی را نگران کرده است.

مجید ابهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به کمبود شادی و نشاط در جامعه مخصوصا در مدارس اظهار کرد: عدم توجه به برنامه‌های نشاط و شادی‌آور مجاز برای نوجوانان و جوانان باعث می‌شود که خودشان برای یافتن این شادی‌های کاذب پیش قدم شوند و به گوش دادن به آهنگ‌های نامناسب روی بیاورند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان برای یافتن نشاط ممکن است موضوعات و حرکاتی را انتخاب کند که نه‌تنها با سلامت جامعه، سنت‌ها و آداب و رسوم ما هیچ‌گونه شباهتی ندارد، بلکه کاملا با فرهنگ کشور نیز مغایر است.

این استاد دانشگاه با اشاره با بیان اینکه دشمن از طریق جنگ نرم نوجوانان و جوانان کشور را هدف قرار داده است خاطرشان کرد: نشاط یکی از اساسی‌ترین نیازهای نوجوانان و جوانان جامعه به شمار می‌رود، متاسفانه کم توجهی به شادی و نشاط و کمبود برنامه‌های تفریحی برای این قشر یکی از مشکلات اساسی جامعه کنونی تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: کمبود نشاط و برنامه‌های تفریحی برای نوجوانان، منجر می‌شود اتاق فکر مافیای فرهنگی از آن سوی آب‌ها برای فرزندان ما برنامه‌های فکری و فرهنگی تدوین کرده و آن را منتشر کند.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی بر لزوم افزایش نشاط اجتماعی در جامعه مخصوصا در مدارس تاکید کرد و گفت: همان‌طوری که رعایت آداب و رسوم و باورهای عقیدتی توسط نوجوانان و جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همان اندازه ایجاد برنامه‌های تفریحی و نشاط آور نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: اگر مسئولان الگوهای رفتاری برای شادی و نشاط نوجوانان تهیه نکنند، طبیعتاً خود دانش‌آموزان به دنبال یافتن این الگوها خواهند رفت. در چنین شرایطی ممکن است مسائل و و روش‌هایی را برگزینند که هیج‌گونه شباهتی با زیر بنای هنری و فرهنگی جامعه ما ندارد.

ابهری با اشاره به حواشی آهنگ جنتلمن که سال گذشته توسط خواننده پرحاشیه منتشر شده بود اظهار کرد: در سال گذشته یک ترانه مبتذل از یکی از خواننده‌های آن سوی آب در مدارس در بین دانش‌آموزان مرسوم شد، برخی از نوجوانان و جوانان این ترانه را گوش داده و با آن کلیپ‌های مختلف در فضای مجازی منتشر کردند.

وی با اشاره به آهنگ جدید این خواننده خاطرنشان کرد: امسال اتاق فکر جنگ نرم از آن سوی آب‌ها با انتشار این آهنگ، باری دیگر برای نوجوانان و جوانان ما خوراک فکری تهیه کرده است. در این زمینه من بخش‌های هنری و فرهنگی آموزش و پرورش را مقصر می‌دانم؛ چرا که باید آموزش و پرورش و مدارس با برنامه‌های فرهنگی و تفریحی خود، باید به فکر تامین نیازهای روحی و شادی مورد نیاز نوجوانان و جوانان باشند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: درصورتی که آموزش و پرورش در تولید برنامه‌های فرهنگی و نشاط آفرین برای دانش‌آموزان کوتاهی کند، جای تعجب ندارد اگر نوجوانان و جوانان به سمت گوش دادن به چنین آهنگ‌های مبتذلی کشیده شوند.

وی در پایان گفت: متاسفانه سرمایه گذاری‌های کلان دشمن با هدف به انحراف کشیدن جوانان ما در حرکت است؛ به طوری که علاوه بر لباس، آرایش، پیرایش، روابط فردی و روابط اجتماعی، سلیقه شنیداری و فرهنگ ما را هدف قرار داده است؛ بنابراین باید مدیران و صاحب نظران در این زمینه بیشتر از این توقف نکرده و به فکر تهیه برنامه‌های نشاط انگیز برای نوجوانان و جوانان مطابق با آداب دینی و فرهنگی باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063415

وب گردی

وب گردی