اجرای منظم و روزانه دستورالعمل‌­های پیشگیری از کرونا در دانشگاه آزاد شهرکرد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از اقدامات انجام شده برای مبارزه با بیماری COVID-۱۹ و اجرای منظم و روزانه دستورالعمل‌ های پیشگیری از کرونا در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرکرد، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری پیرامون اقدامات انجام شده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این استان و همکاری و تعاملات دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه­ علوم پزشکی در جهت مبارزه با بیماری COVID-19 گفت: از آن­جا که به دلیل همه­ گیری بالای این ویروس احتمال گسترش در کشور بسیار بالا بود، قبل از مثبت شدن اولین نمونه ­ها در ایران با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات پیشگیرانه­ ای در این رابطه برنامه ریزی شده بود که معاونت علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اقدامات پیشگیرانه اولیه را در سطح دانشگاه­ های استان آغاز کرد.

شهرام مشهدی زاده حضور و مشارکت فعال دانشگاه آزاد اسلامی استان در جلسات و کارگروه ­های متعدد استانداری و مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و نیز شرکت در ویدئو کنفرانس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع ویروس کرونا و اقدامات بهداشتی و درمانی لازم در برخورد با موارد مشکوک، بررسی جدیدترین دستورالعمل ­های کشوری پیشگیری و برخورد با موارد احتمالی بیماری و انعکاس موارد مطروحه به واحدهای دانشگاهی تابعه در استان و پیگیری اجرای موارد فوق و هماهنگی در جهت اقدامات یکپارچه استانی در جهت جلوگیری از شیوع بیماری را از مهمترین اقدامات پیشگیرانه اولیه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در همین راستا با همکاری مرکز بهداشت استان، هلال احمر استان و کانون هلال احمر دانشجویان دانشگاه کارگاه­ های آموزشی متعددی در خصوص آموزش آگاه سازی پیشگیری و آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس جدید 2019 برای دانشجویان، اعضای هیات علمی، کارکنان و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد و ضمن تشریح ابعاد، راه­ های پیشگیری و درمان بیماری، جلسات پرسش و پاسخ نیز برگزار شده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: اطلاع رسانی های لازم با هماهنگی روابط عمومی دانشگاه از طریق شبکه­ های مجازی با مخاطب دانشجویان، اعضاء هیأت علمی و کارکنان دانشگاه انجام شده و ضمن ارائه اطلاعات و دستورالعمل ­های لازم جهت پیشگیری، تمامی تلاش در جهت ایجاد جوی آرام و جلوگیری از ایجاد استرس و تشویش انجام شده است.

شهرام مشهدی زاده بیان کرد: همچنین رصد وضعیت بیمارستان­ های علوم پزشکی و تأمین اجتماعی (محل کارآموزی و کارورزی دانشجویان) و بررسی شرایط و ایمنی بهداشتی دانشجویان و اعضای هیأت علمی و مربیان بالینی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در راستای بخشنامه ابلاغی دانشگاه آزاد اسلامی، ستاد آگاه­سازی، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

مشهدی زاده گفت: دستورالعمل­ های لازم جهت ضدعفونی دانشکده ­ها، خوابگاه­ ها، سلف سرویس و سایر فضاهای عمومی دانشگاه که از سوی وزارت بهداشت تهیه شده اند، به قسمت­ های مربوطه و همچنین واحدها و پردیس ­های استان ابلاغ شده و آموزش نیروهای خدماتی و پرسنل دانشگاه ­ها و پردیس ­های استان جهت انجام صحیح ضدعفونی اماکن انجام شده است.

وی اظهار کرد: نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل­ ها و رعایت بهداشت و ضدعفونی اماکن انجام شده و به صورت منظم پیگیری می شود همچنین کلیه همایش ­ها، سمینارها و اردوهای دانشجویی، استخر و فعالیت­ های ورزشی و نیز دروس عملی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: به دنبال تعطیلی فعالیت ­های آموزشی، تخلیه خوابگاه­ ها و مهمانسراها انجام شده و نیز سلف سرویس و کلاس­ های دانشکده ها در تمامی واحدها تعطیل شده و پس از ضدعفونی کلی بسته شده اند که البته آمادگی بازگشایی مجدد را دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعاملات با دانشگاه علوم پزشکی استان، موارد فوق توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مورد بازرسی قرار گرفته و صحت انجام آن تأیید شد. همچنین قسمت هایی از دانشگاه ­ها و واحد های استان که دارای ارباب رجوع هستند، ساختمان ­های اداری و فرهنگی دانشگاه و واحدهای استان، ضدعفونی روزانه آن­ها انجام می شود.

مشهدی زاده بیان کرد: با همکاری روابط عمومی دانشگاه در محوطه دانشگاه و نیز ساختمان اداری بنرهای متعددی در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری COVID-19 نصب شده است و پیام­هایی جهت اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری COVID-19 به صورت روزانه در سایت دانشگاه و نیز شبکه های مجازی دانشگاه قرار می گیرد.

وی گفت: سرکشی منظم و روزانه قسمت­های فعال دانشگاه در جهت رعایت موارد بهداشتی انجام می شود و اطلاع رسانی لازم جهت مشارکت اعضای هیأت علمی، پرسنل و دانشجویان علوم پزشکی در گروه ­های جهادی سلامت و سامانه 4030 انجام شده و اسامی داوطلبان به سازمان مرکزی اعلام شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سؤال که همکاری مردم و دانشگاهیان در مبارزه با کرونا را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: با توجه به درک بالای مردم استان از شرایط موجود و سعی آنان در رعایت اصول بهداشتی توصیه شده، امیدواریم در مهار گسترش ویروس کرونا گام­های مؤثری برداریم و البته توصیه آخر این­که در کنار رعایت نکات بهداشتی اطلاع رسانی شده، تا حد امکان در خانه بمانیم و از ترددهای بی مورد خودداری کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1063433

وب گردی

وب گردی