صادرات ماشین ابزارهای ایرانی به ۱۰ کشور جهان

یک شرکت دانش بنیان ماشین های ابزاری را تولید کرده که تاکنون به بیش از ۱۰ کشور صادر شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «ماشین‌های ابزار» ماشین‌ها و یا دستگاه‌هایی هستند که به طور مکانیکی و یا هوشمند و متصل به کامپیوتر کار شکل دهی بر روی قطعات فلزی را انجام می‌دهند.

یک شرکت دانش‌بنیان در کشور توانست با تولید چندین مدل از ماشین‌های ابزار علاوه بر اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ نفر به بیش از ۱۰ کشور دنیا صادرات داشته باشد.

آرتور هوسپیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درباره نوع فعالیت و تولیدات این شرکت گفت: این شرکت در زمینه طراحی و تولید چندین مدل ماشین ابزار، ماشین مخصوص، اجزا ماشین، اتوماسیون و قطعه و قالب مشغول به فعالیت است.

این فعال فناور ادامه داد:‌ متاسفانه نمونه مشابه این محصولات به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور می‌شود ضمن این که این محصولات به صورت کار کرده و یا دست دوم با عمر بالای ۲۰ سال هستند که به کشور وارد می‌شود.

وی از کشورهای آلمان و ژاپن به عنوان کشورهای سازنده اصلی با سطح فناوری بالا نام برد و افزود: کشورهای آمریکا، چین و تایوان نیز در رده میانی تولیدکنندگان اصلی این گونه ماشین آلات هستند.

این فعال فناور با اشاره به موضوع صادرات گفت: تولیدات این شرکت به کشورهای ارمنستان، رومانی، لهستان، روسیه و بسیاری از کشورهای عربی منطقه صادر شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افزود: مقام معظم رهبری همواره بر کمک و حمایت از تولیدکنندگان داخل تاکید دارند ولی متاسفانه برخی از مدیران ترجیح می‌دهند که این قبیل محصولات را از دیگر کشورهای تولیدکننده با قیمت بسیار بالا خریداری کنند.

هوسپیان همچنین از مدیران و مسئولین کشور درخواست کرد جلوی ورود غیر قانونی این قبیل تجهیزات به کشور را بگیرد و نیز خواستار حضور بیشتر شرکت‌های تولیدکننده داخلی در مناقصات کشور شد.

به گفته وی تا پیش از این حدود ۲۰۰ نفر در این شرکت مشغول به کار بودند ولی اکنون این میزان به ۱۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

این فعال فناور اضافه کرد: با تولیدات این شرکت حدود ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063443

وب گردی

وب گردی