۷۰ دانشجوی غیرایرانی برای تحصیل در واحد ایلام ثبت‌نام کردند/ جذب ۲۰۰ دانشجوی عراقی برای سال ۹۹

مدیر روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از ثبت نام ۷۰ نفر دانشجوی غیر ایرانی در سامانه جذب دانشجویان غیر ایرانی خبر داد.

بهروز ناصری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پس از راه اندازی مرکز جذب و هدایت دانشجویان غیر ایرانی با اطلاع رسانی هایی که انجام شد، توانستیم جذب دانشجویان غیر ایرانی را افزایش دهیم.

او با بیان این که در سامانه https://fstudent.iau.ir دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون حدود ۷۰ نفر دانشجوی غیر ایرانی ثبت نام کردیم اضافه کرد: اما از آن جایی که تعدادی از رشته ها در واحد خودمان موجود نیست بر اساس تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات فعلا حدود ۲۰ نفر دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری در ایلام مشغول به تحصیل هستند.‌

مدیر روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام تصریح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده و بسته شدن مرزهای کشور و قطع ارتباطات امیدوار هستیم که بعد از رفع بحران کرونا و بازگشت شرایط به حالت عادی تعداد دانشجویان بیشتری در دوره های تحصیلات تکمیلی در ایلام جذب خواهد کنیم.

ناصری با بیان این که تفاهم نامه هایی را نیز برای انعقاد با دانشگاه های عراق آماده کرده ایم، اظهار کرد: همچنین به دنبال این هستیم تا برای آموزش ضمن خدمت کارکنان دستگاه های دولتی عراق نیز از نظر تبادل استاد و استادان مورد نیاز آن ها با سازمان های استان های همسایه در کشور عراق کمک کنیم.

به گفته او افزایش دانشجوی خارجی به ویژه از کشورهایی که از لحاظ مسافت نزدیک‌تر هستند، فرصت خوبی برای شروع و توسعه تعاملات بین‌المللی است.

ناصری تاکید کرد: تعداد ثبت نام شده در سامانه جذب دانشجویان غیر ایرانی ۷۰ نفر ولی تعداد ۲۰ مشغول به تحصیل هستند. پیش بینی میکنم در سال ۹۹ با احتساب دوره دکتری پژوهش محور حدود ۲۰۰ دانشجو عراقی جذب کنیم.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با بیان این که انعقاد چندین تفاهم نامه هم با دانشگاه‌های عراق برای سال ۹۹ در دستور کار است گفت: به دنبال درآمدزایی از طریق جذب دانشجویان خارجی نیستیم بلکه تعاملات بین المللی را در دستور کار داریم.

او با تاکید بر این که یکی از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در حوزه بین الملل آشنایی با ظرفیت‌های کشورهای همسایه و تبادلات فرهنگی است، اظهار کرد: دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در این استان بیشتر از جنوب عراق و شیعه مذهب هستند؛ بنابراین استفاده و آشنایی با ظرفیت‌های مشترک کشور عراق و ایران را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063456

وب گردی

وب گردی