تولید 8 میلیون و 600 هزار عدد ماسک از ابتدای اسفند

معاون حقوقی مجلس و استان‌های وزارت صنعت با بیان تولید 8.6 میلیون ماسک از اول اسفند تا کنون،‌ گفت: در برخی اقلام شاهد رشد ۷ تا 8 برابری تولیدات هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از شاتا، افشار فتح الهی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در حوزه صنعت، معدن و تجارت که با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: هم‌زمان با شیوع این بیماری و اعلام نیاز وزارت بهداشت و درمان، وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت جدی و با بسیج تمام توان و ظرفیت‌های تولیدی کشور پای کار آمده و در بسیاری از بخش‌ها تولیدات افزایش یافته و فعالیت واحدها سه شیفته شده است.

وی ادامه داد: البته وجود برخی کمبودها در اقلامی چون ماسک به سبب ظرفیت پایین تولیدات کشور مشهود بوده، ولی تمامی توان موجود اعم از تولیدات صنعتی، واردات و حتی تولیدات صنفی نیز فعال شده و با توجه به آمار ارائه شده از سوی بازرسان مقیم در واحدهای تولید کننده این اقلام از 12 اسفند ماه تا روز گذشته، در این بخش 79 درصد رشد تولید داشتیم.

فتح اللهی تصریح کرد: ظرفیت تولید برخی بخش ها کاملا اشباع شده ولی با توجه به افزایش تقاضا، برخی کمبودها بروز کرده که با تلاش همه همکاران سعی در رفع آن داریم.

معاون حقوقی، مجلس و استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش واردات، با توجه به شیوع جهانی کرونا و اعمال ممنوعیت‌های صادراتی ماسک از سوی سایر کشورها، در حال مذاکره برای تأمین بخشی از نیاز از محل واردات نیز هستیم.

فتح الهی افزود: یکی از تمهیدات ویژه وزارت صمت این بوده که در ۹ ردیف کالایی همچون ماسک، لباس، دستکش، الکل و...، ممنوعیت صادرات اعمال شده و برای واردات آنها نیز حقوق ورودی تا ۵ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: حتی در مواردی که اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور در گمرک موجود و آماده صادرات بوده‌اند، جلوی آنها نیز گرفته شده است.

معاون حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صمت اعلام کرد: از ابتدای اسفند ماه تا نوزدهم این ماه، بالغ بر ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار عدد ماسک در واحدهای صنعتی کشور تولید و همچنین در همین مدت ۴ میلیون لیتر الکل تولید و تحویل وزارت بهداشت و درمان جهت توزیع در مراکز اولویت دار داده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063461

وب گردی

وب گردی