طرح احداث یادمان شهدای گمنام در واحد کهنوج کلنگ‌زنی شد

کلنگ احداث یادمان شهدای گمنام با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و امام جمعه کهنوج بر زمین زده شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از کهنوج، همزمان با روز بزرگداشت شهدا (22 اسفند)، صبح امروز آیین کلنگ‌زنی ساخت یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج در این آیین با بیان اینکه طرح ساخت یادمان شهدای گمنام یکی از طرح‌های ماندگار فرهنگی این واحد دانشگاهی است، اظهار کرد: از ابتدای امسال پیگیر اخذ مجوز و ساخت یادمان شهدا به‌عنوان طرح ماندگار فرهنگی بودیم که در نهایت موفق به اخذ مجوز ساخت این بنا با اعتبار یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال شدیم که بخشی از آن از محل منابع سازمان مرکزی دانشگاه و بخش دیگر از طریق کمک خیّرین و مشارکت‌های مردمی شدیم.

روح‌الله چراغپور با اشاره به اینکه وجود یادمان شهدای گمنام در دانشگاه‌ها به عنوان مرکزی برای برگزاری مراسم، برنامه‌های فرهنگی، زیارتگاهی و پناهگاه معنوی برای دانشجویان، کارکنان و مجاورین محسوب می‌شود، تصریح کرد: تدفین شهدای گمنام در دانشگاه موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در می‌شود و این یادمان‌ها نمادی از ارج نهادن به مقام شامخ شهداست که با استقامت، ایثار، ازجان‌گذشتگی و مجاهدت با تأسی از سیدالشهدا(ع) درخت اسلام و انقلاب اسلامی را بارور کردند.

وی تصریح کرد: جوانان به ویژه دانشجویان بدانند آرامش و تمامیت ارضی کشور مرهون ازجان‌گذشتگی شهداست که بر همه ما واجب است قدردان این عزیزان باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج، یاد و خاطره شهدای گمنام و شهدای مقاومت به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش را گرامی داشت.

وجود شهدا مایه خیر و برکت برای واحد کهنوج است

چراغپور همچنین با اشاره به طرح اقتصادی پرورش قارچ دکمه‌ای به‌عنوان نخستین طرح اقتصادی در واحد کهنوج که با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال افتتاح شد، تبیین کرد: با توجه به اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای است، طرح اقتصادی پرورش قارچ را با اخذ مجوز شورای اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان به‌صورت آزمایشی برنامه‌ریزی و اجرا کردیم که در صورت بازدهی توسعه خواهیم داد.

امام جمعه کهنوج نیز وجود شهدا را مایه خیر و برکت برای واحد کهنوج دانست و توضیح داد: شهدا چراغ راه ما هستند و ساخت این یادمان جایگاه و زیارتگاهی برای عاشقان و محبان این شهدای گرانقدر به‌خصوص مجموعه دانشگاهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش ابراز امیدواری کرد که به برکت خون شهدا و عنایت خداوند متعال، شیوع بیماری کرونا هرچه سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063501

وب گردی

وب گردی