امروز و فردا در کدام استان ها باران می بارد؟

کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی ، درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز در نوار غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز مثل قزوین، البرز و تهران و مناطقی از مرکز کشور بارش باران را داریم که شدت بارش‌ها امروز در استان لرستان چهار محال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و شمال خوزستان خواهد بود.

رفیعی در ادامه گفت: فردا ادامه بارش‌ها را در غرب و جنوب غرب کشور داریم و گستره بارش‌ها به مرکز و شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز می‌رسد که در شمال غرب و سواحل شمالی هم فردا بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد. شدت بارش‌ها فردا یک شنبه در جنوب ایلام، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان و مناطقی از استان یزد خواهد بود.

رفیعی افزود: روز دوشنبه در نیمه شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان ادامه بارش‌ها را داریم و این سامانه طی این روز به تدریج از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه در شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مثل استان‌های قزوین، البرز، تهران و سواحل شمالی بارش‌های پراکنده را داریم و روز سه شنبه انتظار داریم نوار شمالی کشور بارش‌های پراکنده را داشته باشد.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه انتظار داریم در نوار شمالی بارش پراکنده را داشته باشد و روز چهارشنبه سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که این سامانه ابتدا نوار غربی را در بر می‌گیرد و به تدریج سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی هم تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد.

رفیعی درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: هوای تهران امروز شنبه در گرمترین ساعات به ۲۰ درجه می‌رسد و فردا پیش بینی می‌شود که این هوا در گرمترین ساعات به ۱۱ درجه بالای صفر برسد. از نظر شرایط جوی امروز تهران نیمه ابری گاهی افزایش ابر را دارد و احتمال بارش پراگنده باران هم وجود دارد و در بعد از ظهر هم وزش باد را خواهد داشت.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1063544

وب گردی

وب گردی