تولید روزانه 15 تن مواد ضدعفونی کننده در یک شرکت دانش‌بنیان/ واکسن آنفلوآلانزا سال آینده وارد بازار می‌شود

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ظرفیت تولید این شرکت را روزانه 15 تن عنوان کرد و گفت: ادامه روند ظرفیت تولید منوط به دست یافتن الکل است در غیراینصورت با مشکل مواجه خواهیم شد. در همین زمینه با مسئولان دولتی مذاکراتی را انجام دادیم تا در تامین الکل کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بعد از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و تایید رسمی آن در ایران و ابتلای روزافزون مردم به این بیماری، شرکت‌های حوزه سلامت و فناوری اطلاعات شروع به تولید یا افزایش ظرفیت تولید محصولاتی برای مقابله با شیوع این ویروس کردند. در همین راستا یک شرکت دانش‌بنیان هم‌اکنون محلول و اسپری ضدعفونی کننده دست بر پایه انواع الکل را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تولید می‌کنند.

اسماعیل صابرفر مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: هم‌اکنون این شرکت دانش‌بنیان بخاطر ویروس کرونا(کووید 19 ) فعالیت اصلی خود را برمبنای تولید مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح را تولید و آن را در سطح منطقه پردیس، بومهن، رودهن و شرق تهران توزیع می‌کند.

وی ظرفیت تولید روزانه 15 تن عنوان کرد و افزود: ادامه این ظرفیت تولید منوط به دست یافتن به الکل است در غیراینصورت با مشکل مواجه خواهیم شد. در همین زمینه با مسئولان دولتی مذاکراتی را انجام دادیم تا در تامین الکل کمک کنند.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: تقریبا اغلب داروخانه‌های منطقه شرق تهران را تحت پوشش قرار دادیم و در این زمینه مردم مشکلی ندارند.

متخصص ویروس شناسی ادامه داد: ادامه روند تولید مواد ضدعفونی کننده دست و سطح، محلول تزریقی در دستور کار است. همچنین در سال آینده واکسن آنفلوآلانزای تولیدی این شرکت وارد بازار خواهد شد. با توجه به نیاز مبرم کشور به واکسن آنفلوآلانزا و بی نیاز شدن از واردات، این دارو تنها تولید کننده این واکسن در کشور نیاز به حمایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اعتماد به نفس و اجرایی کردن شعار ما می‌توانیم از سوی متخصصان و دانشمندان ایرانی سبب شده است که حرکت شتابانی به سوی فعالیت های تولیدی در بستر فناوری های نوین صورت گیرد که ضرورت دارد، شرکت های دانش بنیان با نگاه به این موضوع و شناخت نیازهای موجود در راستای تامین این کمبودها اقدام کنند.

گفتنی است؛ این شرکت دانش‌بنیان در چهار بخش تولید واکسن‌های ویروسی، تولید کیت‌های تشخیصی، تولید داروهای آنتی وایرال و آنتی کانسر، آزمایشگاه رفرانس کنترل کیفی مواد اولیه و فرآورده های دارویی و واکسن فعالیت می‌کند. از شروع فعالیت تا به امروز دو نوع واکسن انسانی، سه ماده اولیه دارویی، محلول‌های تزریقی، بیش از 85 نوع کیت تشخیصی ملکولی، الیزا، بیوشیمی و راپید تست و نیز محیط کشت آماده مصرف باکتریایی و کشت سلولی را تولید و به بازار عرضه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063552

وب گردی

وب گردی