رسالت دانشگاه آزاد شهرکرد در بومی سازی و ترویج گیاهان دارویی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: براساس طرح های برون دانشگاهی که یکی از رسالت های مهم دانشگاه است، جهت بومی سازی و ترویج گیاهان دارویی فعالیت خود را در واحدهای تحقیقات و فراوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکردآغاز کردیم

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرکرد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اقدامات تحول گرایانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در چند ماه گذشته درخصوص فعالیت های پژوهشی و مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان، تا کنون با 14 هسته فناور قرارداد منعقد شده است.

ابراهیم رحیمی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دارای شرکت های دانش بنیان فعال است که یکی از این شرکت های خوب که با مدیریت مهرداد عطایی یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه و فعالیت تعدادی از دانشجویان و فارغ التحصیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در حال فعالیت است، شرکت تولید و فرآوری گیاهان دارویی است.

وی بیان کرد: 4 هکتار از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با عقد قرارداد در اختیار شرکت تولید و فرآوری گیاهان دارویی قرار داده شد و با پیگیری هایی که دکتر عطایی انجام دادند، یکی از بهترین روش های آبیاری برای تولید گیاهان دارویی در این مزرعه پیاده سازی و چندین گیاه دارویی در این استان در حال تولید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: ما دو مرکز تحقیقاتی فعال در حوزه علوم پزشکی و تغذیه زیر نظر معاونت پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی داریم. یکی از این مراکز، مرکز تحقیقات فرآوری گیاهان دارویی است که اقدامات خوبی در خصوص اخذ مجوز ایزو 17.25 برای این مرکز صورت گرفته است.

رحیمی افزود: با گرفتن مجوز می توانیم کلیه آزمایش های مربوط به گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری و استان های مجاور را انجام دهیم. در این مرکز، ترکیبات موثر گیاهان دارویی و خواص آن ها از لحاظ آنتی میکروبیال، آنتی اکسیدان بودن و خواص دارویی بررسی می شود، که مقالات زیادی در این زمینه به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از شرکت های دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، شرکت تولید فرآورده های شوینده و مواد ضدعفونی کننده است که دستگاه های مورد نظر ساخته و نصب شده و مجوزات اولیه اخذ شده است. ما در مرحله خرید مواد اولیه هستیم و امیدوارم که در ابتدای سال آینده این محصول تولید و بتوانیم تمام مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و حتی برخی سازمان های استان را هم تامین کنیم.

کد خبر: 1063557

وب گردی

وب گردی