اختلال در سامانه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دبیر‌کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اختلال در سامانه آموزش مجازی این دانشگاه خبر داد.

آرمین سعیدی سوق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: بر اساس پیگیری دبیر کارگروه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مقرر شده است که آموزش‌های مجازی این دانشگاه از طریق سامانه نوید در اختیار دانشجویان قرار گیرد. آموزش گروه معارف نیز از طریق سامانه نهاد پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر سامانه آموزش مجازی نوید با اختلال مواجه شده است و شورای صنفی دانشگاه نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آماده‌سازی مفاهیم آموزشی توسط استادان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و گفت: برخی از استادان مباحث درسی خود را برای بارگذاری روی سامانه آماده کرده‌اند؛ اما با توجه به اینکه سامانه نوید با مشکل موجه است، دانشجویان نمی‌توانند به مطالب آموزشی دسترسی داشته باشند.

وی بیان کرد: 2 نفر از اعضای شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای پیگیری مباحث آموزشی رشته‌ها و ورودی‌های مختلف مشخص شده‌اند. مقرر شده نماینده‌های رشته‌ها و ورودی‌های مختلف با استادان معارف ارتباط بگیرند و نتایج را به اعضای شورای صنفی انتقال دهند تا محتواهای آموزشی لازم در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

این فعال دانشجویی با اشاره به رایگان شدن ترافیک سایت‌های آموزش مجازی از سوی وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی توئیتر خود از رایگان شدن ترافیک‌ سایت‌های آموزش مجازی خبر داد.

وی اضافه کرد: شورای مرکزی شوراهای صنفی و دبیر کارگروه آموزش این شورا با فرزاد نجات‌نیا و مشکات اسدی مشاور وزیر ارتباطات ارتباط برقرار کرده و خواهان رایگان شدن ترافیک برای آموزش مجازی وزارت بهداشت شدند؛ زیرا ترافیک رایگان برای آموزش مجازی 2 وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده بود.

دبیر کارگروه آموزش و پژوهش شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از پیگیری‌های لازم مشاور وزیر ارتباطات قول دادند رایگان شدن ترافیک آموزش مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت را پیگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد سایت‌های کلاس‌های آموزش مجازی در نامه‌ای به وزارت ارتباطات اعلام تا تمهیدات لازم برای رایگان شدن حجم ترافیک آموزش مجازی برای دانشجویان وزارت بهداشت در نظر گرفته شود، این اقدام از سوی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت صورت گرفت.

سعیدی سوق بیان کرد: متاسفانه در برخی از دانشگاه‌های کشور به دلیل وجود نداشتن زیرساخت‌های لازم، امکان استفاده از آموزش مجازی برای دانشجویان فراهم نشده است. با این حال برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند اهواز، کرمانشاه و تهران و غیره نیز در زمینه آموزش‌های مجازی اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با توجه به تمهیدات وزارت ارتباطات در راستای رایگان کردن حجم ترافیک آموزش مجازی، زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063565

وب گردی

وب گردی