سایه شوم ویروس مرموز روی ورزش جهان| ورزشکاری که NBA را تعطیل کرد/ اورست هم از کرونا در امان نماند

با بسته خبری ورزش بین الملل با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حجم اخبار ورزش‌های ایران و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در گروه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش‌ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

تست کرونای ستاره اسپانیایی تورنتو منفی شد

سرگی ایباکا، ستاره تورنتو رپتورز که احتمال می‌رفت به واسطه رویارویی با بازیکن یوتا جاز در دیدار هفته قبل به کرونا مبتلا شده باشد، اما پس از گرفتن آزمایش، جواب آن منفی بود. پیش از این گابرت که کرونا را چیز کوچکی عنوان کرده بود، نخستین بازیکنی در NBA بود که تست کرونای وی مثبت شد. روز گذشته هم اعلام شد داناوان میشل دیگر بازیکن یوتا حاز به کرونا مبتلا شده است.

حضور رسمی بسکتبال با ویلچر ایران در پاراالمپیک 2020

فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر(IWBF) پس از پایان رقابت‌های کسب سهمیه قاره آفریقا، تیم‌های شرکت‌کننده از قاره‌های مختلف در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو را معرفی کرد. اسامی تیم‌های حاضر در بخش مردان به شرح زیر است:

قاره آفریقا: الجزایر
قاره آمریکا: کانادا، کلمبیا و آمریکا
قاره آسیا و اقیانوسیه: ایران، استرالیا، کره جنوبی و ژاپن
قاره اروپا: انگلیس، اسپانیا، ترکیه و آلمان

لیگ ملت های والیبال ٢٠٢٠ به تعویق افتاد

فدراسیون جهانی والیبال، زمان برگزاری لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۰ را تغییر داد و آن را به بعد بازی‌های المپیک موکول کرد. پیش از این قرار بود مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال مردان، از دوم خرداد تا یکم تیر ماه سال ۹۹ برگزار شود و رقابت‌های گروه زنان نیز از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خرداد سال آینده پیگیری شود.

صعود کیخا به فینال جام جهانی ژیمناستیک

رقابت‌های جام جهانی باکو از روز گذشته آغاز شده و امروز سعید رضا کیخا، ملی‌پوش باتجربه ژیمناستیک ایران در مرحله مقدماتی خرک حلقه به اجرای برنامه پرداخت. کیخا در این مرحله با اجرایی زیبا توانست نمره خوب ۱۴٫۵۰۰ را کسب کند و در جایگاه سوم قرار بگیرد و به فینال خرک حلقه صعود کند. او یکشنبه هفته آینده در فینال این رقابت‌ها مسابقه خواهد داد.

کرونا صعود به اورست را هم ممنوع کرد

مقامات دولت نپال اعلام کردند تمامی ویزاهای توریستی به نپال بابت شیوع کرونا لغو شده و چندی پیش هم دولت چین اعلام کرد که مسیرهای صعود به اورست از طریق تبت را بسته است. روز های گذشته کشور چین صعود بهاره خود را از ضلع شمالی اورست و از سمت تبت به دلیل گسترش ویروس کرونا لغو کرده بود که جدیدا مقامات دولت نپال هم اعلام کردند که تمام ویزاهای توریستی تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت ماه) به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق در خواهد آمد. بنا براین با بسته شدن راه‌های اورست دیگر کوهنوردان نمی توانند صعودی داشته باشند.

عذرخواهی و شرمندگی گوبرت؛ بسکتبالیستی که NBA را تعطیل کرد

بعد از آنکه لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA اعلام کرد که با مثبت اعلام شدن تست کرونای رودی گوبرت، سنتر تیم یوتا جاز، مسابقات این لیگ را به حالت تعلیق درآورده این ستاره بسکتبال اعلام کرد به دلیل اینکه پیش از مثبت شدن تست کرونایش، سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی کرده و ممکن است دیگران را آلوده کرده باشد عذرخواهی می‌کند. گوبرت اشاره می‌کند که لمس کردن میکروفن و دستگاه‌های ضبط صدای خبرنگاران اشتباهی بود که او نباید مرتکب می‌شده. گوبرت با انتشار یک پست اینستاگرامی در این باره نوشت:" من در آن زمان اصلا نمی‌دانستم که مبتلا شده‌ام. من سهل‌انگاری کردم و هیچ بهانه‌ و توجیهی ندارم. امیدوارم ماجرای من زنگ خطری باشد و باعث شود همه این مساله را جدی بگیرند. من با استفاده از این تجربه هر کاری در توانم باشد برای حمایت انجام خواهم داد تا به دیگران آموزش داده و مانع از شیوع بیشتر این ویروس بشوم".

بازگشت ۲۴ ساعته ملی‌پوش دوچرخه‌سواری از ترکیه!

محمد گنج خانلو در مورد عملکردش در مسابقات ترکیه و اینکه به چه صورت توانست به ایران برگردد، گفت: مسابقه ترکیه خوب بود و اکثرا رکابزنان از اروپا بودند و می خواستم خودم را بسنجم و ببینم در میان آنها چه شرایطی دارم. من تا جایی از مسیر را خوب رفتم و همراه یک تیم آلمانی بودم اما در میان راه به دلیل برخورد با درپوش فلزی یک چاه طوقه ام پنچر شد. با این حال مسیر را ادامه دادم اما در اواخر مسیر یک پیچ دیگر وجود داشت که دیدم دیگر نمی شود ادامه دهم. اگر آن اتفاق نمی افتاد فکرمی کنم رتبه خوبی به دست می آوردم. برای برگشت هم از آنتالیا با هواپیما تا نزدیک مرز خوی رفتیم و بعد از مرز هم با اتوبوس به خانه برگشتیم. ۲۴ ساعت در راه بودیم.

تمام رویدادهای تنیس جهان لغو شد

در حالی که اکثر رشته های ورزشی در کشورهای مختلف دنیا تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند و بخش عمده مسابقات و رویدادها تعطیل شده است، فدراسیون جهانی تنیس نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه مسابقات زیرمجموعه خود اعم از رقابت‌های فیوچرز و مسابقات رده‌های سنی پایه را تا تاریخ ۲۰ آوریل لغو کرد.

دوچرخه سوار کلمبیایی کرونا را شکست داد

فرناندو گاویریا ، ستاره دوچرخه سواری ، به افراد آلوده به ویروس کرونا امیدواری می‌دهد. وی امروز ویدئویی منتشر کرد و گفت با وجود تشخیص ماه گذشته شرایط عمومی اش "خوب" است.این کلمبیایی 25 ساله فاش کرد که او یکی از معدود افرادی است که در طول فوریه 2020 تور امارات متحده عربی به کرونا مبتلا شده بود. گاویریا تأیید کرد که در بیمارستان بستری بوده و در حین جنگ با ویروس قرنطینه شده است. اما درنهایت و به زبان اسپانیایی گفت: حالم خوب است.

کد خبر: 1063577

وب گردی

وب گردی