کمک به خودکفایی صنایع چالدران؛ از تولید تا بازار

حمایت از شکل گیری زنجیره ارزش در شهرستان چالدران از اقدامات بنیاد مستضعفان (بنیاد علوی) برای پیشرفت و آبادانی در این منطقه است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زنجیره ارزش به این معنا که توانمندی ایجاد زنجیره‌ای از صنایع مرتبط از تولید تا بازار برای این منطقه ایجاد می‌شود. در این راستا اقدامات توسعه ای در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنایع تکمیلی و تبدیلی و گردشگری در دستور کار قرار گرفته و در چندین مورد به سرانجام رسیده است.

در بخش کشاورزی، تغییر الگوی کشت، ارتقاء شاخص های آبیاری تحت فشار و ارتقاء شاخص های مکانیزاسیون مدنظر بوده است.
در تغییر الگوی کشت ترویج کشت محصولات با ارزش افزوده بالا مانند حبوبات، ترویج ایجاد باغات با کمک به توزیع ۸ هزار اصله نهال و ترویج کشت گیاهان دارویی با هماهنگی جهاد کشاورزی انجام شده است.

در بخش کشاورزی همچنین ۴۰ هکتار از اراضی با کمک تسهیلات، تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته و ۱۲ میلیارد ریال جهت ارتقاء شاخصه مکانیزاسیون، تسهیلات ارائه شده است.

در بخش دامداری کمک به تکثیر نژادهای برتر انجام شده که در این مورد راه اندازی دو واحد نیمه صنعتی گاو اصیل هلشتاین و راه اندازی دو واحد صنعتی گوسفند ماکویی و همچنین هماهنگی به منظور احداث واحد اصلاح نژاد توسط هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان انجام شده است.

در این بخش برای ارتقای شاخص های سلامت دام، ویزیت دامپزشکی هفت روستا با حمایت بنیاد علوی توسط گروه های جهادی انجام شده و همچنین برای کمک به شکل‌گیری بازار، برنامه بهسازی میدان دام اجرا شد. ادامه این زنجیره ارزش مربوط به صنایع تکمیلی و تبدیلی است که برای کمک به راه اندازی شهرک صنعتی، زمین مورد نیاز تحویل شده و راه اندازی کارخانه های راکد شامل آغاز فعالیت واحد بسته بندی، کمک به شکل‌گیری واحدهای فرآوری محصولات دامی و کمک به توسعه فرآوری محصولات زنبور عسل از طریق خرید محصولات انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063608

وب گردی

وب گردی