ایران دستگاه «سطح‌سنج مذاب هسته‌ای» ساخت

متخصصان شرکت دانش‌بنیان توانست به دانش طراحی و تولید چند محصول در حوزه‌های ابزار دقیق دست پیدا کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، میثم شهیدی مدیر روابط عمومی یک شرکت دانش‌بنیان درباره نوع فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در زمینه تولید ابزار دقیق رادیو اکتیو فعالیت دارد که در محیط‌های صنعتی به کار برده می‌شود؛ محیط‌های خاص که بدون تماس با ماده اندازه‌گیری های خاص خود را انجام می‌دهد.

این فعال فناور درباره یکی از محصولات این شرکت به نام سطح سنج مذاب گفت: این دستگاه در بخش ریخته‌گری کارخانه‌های ذوب آهن استفاده می‌شود.

این فعال فناور ادامه داد: نحوه کاربرد این تجهیز به این شکل است که وقتی مواد مذاب به داخل قالب ریخته می‌شود به دلیل حرارت بالای آن با هیچ وسیله‌ای نمی‌توان ارتفاع مواد داخل قالب را اندازه‌گیری کرد. این دستگاه به صورت غیر تماسی ارتفاع ماده مذاب را اندازه‌گیری و سپس به اتاق کنترل ارسال می‌کند که بعد از این عمل سرعت مراحل دیگر ریخته‌گری کنترل خواهد شد.

وی درباره ویژگی‌های این دستگاه گفت: سطح سنج مذاب بدون نیاز به سوراخکاری و تغییر در بدنه‌ مخزن می‌توان کار خود را انجام دهد. همچنین اندازه گیری ارتفاع ماده مذاب با سرعت بالا یکی دیگر از ویژگی‌های این تجهیز است.

مدیر روابط عمومی شرکت دانش‌بنیان درباره محصول دیگر این شرکت به نام «ارتفاع سنج» گفت: در بسیاری از مخازن صنعتی کنترل میزان ارتفاع ماده ضروری است.

این فعال فناور ادامه داد: با استفاده از این دستگاه بدون آن که نیازی به ایجاد سوراخ و شکاف در بدنه مخزن اندازه گیری سطح ماده انجام می‌شود.

شهیدی به دیگر محصولات تولیدی این شرکت اشاره کرد و گفت: لول سوئیچ، ارتفاع سنج، چگالی سنج، دزیمتر فردی و محیطی و پایشگر درگاهی و جریان سنج چند فازی گاما در این شرکت طراحی و تولید می‌شوند.

نمونه مشابه این محصول از کشور آلمان وارد کشور می‌شود که محصول شرکت از نظر قیمت حدود 50 درصد ارزان‌تر است و به لحاظ کیفیت و کارایی با آن برابری می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت دانش‌بنیان درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: در این مجموعه برای 10 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063611

وب گردی

وب گردی