چه کسانی در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

یک مشاور سلامت طب سنتی گفت: افرادی که نوع مزاج آن ها صفرا است، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا ویروس هستند.

ساناز سهیلیان، مشاور سلامت طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره به مزاج‌های چهارگانه اظهار کرد: چهار نوع مزاج ترکیبی به نام‌های صفرا، سودا، بلغم و دموی وجود دارد. صفرا گرم و خشک، سودا سرد و خشک، بلغم سرد و تر و دموی، گرم و تر است. هر فرد در هنگام تولد دارای یک مزاج مادرزادی است که بر چهره، اندام و خلق و خوی او تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: البته در طول زندگی بنابر شرایط و سبک زندگی افراد، ممکن است یک نوع مزاج دیگر در کنار مزاج مادرزادی به وجود آید و فرد دچار غلبه مزاجی شود. تشخیص مزاج مادرزادی و مزاج غالب برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها مهم است زیرا هر بیماری ریشه در مزاج افراد دارد.

سهیلیان در خصوص ارتباط مزاج افراد با کرونا ویروس نیز اظهار کرد: افرادی که مزاج غالب آن ها صفرا است، علائمی بسیار مشابه علائم ویروس کرونا در مراحل اولیه دارند. یعنی علی‌رغم تب، ضعف، بیحالی، سرفه‌های خشک و بی اشتهایی دچار گرسنگی هستند. بدن این افراد همچنین به دلیل دمای بالا و تب، خشک است. ویروس کرونا نیز در خشکی بهتر می تواند جای خود را در بدن پیدا کند و به آن آسیب بزند بنابراین افراد با غلبه مزاج صفرا، بیشتر مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی افزود: استرس و اضطراب نیز می تواند بدن را خشک و مستعد ابتلا به کرونا ویروس سازد.

این مشاور سلامت طب سنتی درخصوص کارکرد سیستم ایمنی بدن گفت: سیستم ایمنی بدن هنگام هجوم ویروس‌ها، آن‌ها را منهدم می کند البته در علم نوین آنتی بیوتیک به سیستم ایمنی بدن در این زمینه کمک می کند اما آنتی بیوتیک فقط ویروس‌ها را خشک می‌کند و از بدن دفع نمی‌کند. اما ارگان‌های اصلی بدن مانند دستگاه گوارش، کبد و کلیه نقش مهمی در دفع سموم و ویروس‌ها از بدن دارند و سلامت آن‌ها بسیار مهم است.

سهیلیان درخصوص مصرف گرمیجات برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز اظهار کرد: خوردن خوراکی‌هایی با طبع گرم و خشک مانند هل، زنجبیل و دارچین به نوع مزاج افراد بستگی دارد و ممکن است برای بعضی مزاج‌ها اثر منفی داشته باشد.

وی همچنین توصیه کرد: قبل از مصرف هر نوع خوراکی و گیاهی که اثر درمانی دارد، باید با پزشک طب سنتی مشورت و تشخیص مزاج داده شود. به طور کلی بهتر است هر نوع گیاه با خواص درمانی در دوز مشخص و به صورت غیر مستقیم استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063646

وب گردی

وب گردی