مسیریاب «نشان» نقشه‌ ویژه «کرونا» را منتشر کرد

نقشه و مسیریاب نشان در اقدامی جدید از ارائه لایه‌ ویژه‌ نمایش نواحی پرتردد عابران پیاده، برای کمک به پیشگیری عمومی از کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تیم نشان لایه‌ ویژه‌ نمایش نواحی پرتردد عابران پیاده را برای شرایط این روزهای گسترش ویروس کرونا و با تحلیل و داده‌کاوی داده‌‌های کاربران خود تولید و ارائه کرده است.

داوود امینی مدیر تیم تخمین ترافیک و داده‌کاوی نشان، با اشاره به بررسی تجربه‌های موفق کشورهای جنوب شرقی آسیا گفت: کشورهایی مانند سنگاپور و چین در مواجهه و مدیریت شیوع کرونا، تلاش کرده بودند که داده‌های محل‌های آلوده را از مراجع رسمی بگیرند؛ اما موفق نشدند. در این شرایط تیم نشان تصمیم گرفت با لغو برنامه‌های فنی مرتبط با تعطیلات نوروز و با توزیع وظایف بین چند تیم، ایده‌ها و گزینه‌های مختلف را ارزیابی و تست کند، این لایه‌ جدید(نقشه‌ای ویژه کرونا) یکی از خروجی‌های فعالیت‌های اخیر نشان است.

امینی در توضیح فرایند استفاده از این لایه جدید یادآور شد: با روشن کردن این لایه، نقاط پر تردد ۲۴ ساعت گذشته با رنگ بنفش و نواحی پرتردد حال حاضر با رنگ‌های زرد و نارنجی روی نقشه نمایش داده می‌شوند و به کاربرها کمک می‌کند تا از این نواحی دوری کنند.

مدیر تیم تخمین ترافیک و داده‌کاوی نشان گفت: هم‌چنین کاربران نشان می‌توانند گزارش‌های خود را برای ثبت نواحی پرتردد و شلوغ روی نقشه برای نشان ارسال کنند. این گزارش‌ها در کنار داده‌کاوی سوابق سفر به اصلاح و بهبود این لایه کمک می‌کند. البته همان‌طور که این روزها بسیار هم مورد تاکید قرار می‌گیرد، بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، ماندن در خانه است. اگر به هر دلیل ناچار به خروج از منزل هستید، با این نقشه می‌توانید از نواحی پرتردد پیاده پرهیز کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063666

وب گردی

وب گردی