گام برداشتن به سمت اقتصاد مردمی نیاز اساسی کشور است

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: دولت در سال جدید باید به سمت اقتصاد مردمی قدم بردارد.

علی بزرگ‌خو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه دولت ناکارآمد بوده و نتوانسته انتظارات مردم را برآورده کند، گفت: انتقاد اصلی به کابینه اجرایی کشور در سال1398 ربطی به کارآمدی ندارد بلکه در اینجا با بحران و چالش آگاهی بخشی به مردم در مواقع ضروری مواجه هستیم، شاهد بودیم آگاه نکردن مردم در مواقع ضروری بر روی ناکارآمدی دولت سوار شد و مشکلات را دوچندان کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اوج بحران آگاهی بخشی در قضیه افزایش قیمت بنزین به وجود آمد، گفت: اجرای امری بدون اطلاع‌رسانی درست تبدیل به مسئله بزرگی شد. مسئله‌ای که در دیگر کشورها با توجه به افزایش نرخ تورم اتفاق می‌افتد در ایران با نبود اطلاع رسانی صحیح مشکل ساز شد. البته تبدیل کردن چنین مسئله‌ای به مشکل بزرگی هنر خاصی می‌خواهد که با این حال دولت در مواقع خاص اصلا به آگاهی مردم اصالت نمی‌دهد و آن‌ها را در کار خود نیز شریک نمی‌داند به همین دلیل در افزایش قیمت بنزین با مشکلات زیادی مواجه شد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر با تاکید بر اینکه مردم باید در اوامر اجرایی دولت دخالت داده شوند، اظهار کرد: دولت باید همواره از ملت برای پیشبرد کارهای خود کمک بگیرد. از این رو ساختارهای مشارکت محور باید در داخل دولت و نهادها پیش‌بینی شود.

وی گفت: دولت در سال جدید باید به سمت اقتصاد مردمی قدم بردارد. البته اقتصاد مردمی به معنای اقتصاد لیبرال نیست. اقتصاد لیبرال تکیه بر سرمایه‌دارها دارد اما دولت باید در اقتصاد، مردم را پشتوانه خود قرار دهد.

بزرگخو با تاکید بر اینکه سیاست‌های بانک مرکزی به دنبال اقتصاد مردمی نیست، گفت: دولت اقتصاد را در سال 1399 باید مردم کرده و نقدینگی را از آن‌ها مطالبه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063672

وب گردی

وب گردی