گلایه و تذکر عضو شورای شهربه مدیرعامل بانک مرکزی

عضو شورای اسلامی شهر تهران به مدیرعامل بانک مرکزی درخصوص بدعهدی یکی از بانکها تذکر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورا و در تذکری گفت: تذکر من خطاب به مدیرعامل بانک مرکزی ایران است.

وی گفت: آقای همتی این روزها شاهد بدعهدی و کارشکنی بانک آینده درخصوص پرداخت پول ناشی از فروش اوراق مشارکت برای توسعه مترو هستیم.

فراهانی ادامه داد: اصلی ترین دغدغه امروز مردم شهر تهران به گواهی همه نظرسنجی ها حل مشکل ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران است و هشتاد درصد چالش های شهر تهران را این دو موضوع به خود اختصاص می دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای حل این دو مشکل در همه دنیا نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه خطوط مترو اقدام می شود تا نتیجه آن بر روی ترافیک و آلودگی هوا مشخص شود.

وی افزود: این در حالی است که شورای شهر تهران در سال گذشته مصوبه ای را برای انتشار و فروش اوراق مشارکت برای کمک به توسعه خطوط مترو تصویب کرد.

فراهانی گفت: پس از آن شهرداری تهران از طریق دو بانک عامل اقدام به فروش اوراق مشارکت کرد و بانکها موظف بودند بلافاصله پول فروش اوراق را به حساب شهرداری تهران واریز کنند در حالی که این اقدام صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: این اقدام در حالی صورت می گیرد که قرار بوده است با این رقم ۹۱۰ میلیارد تومان ماهانه یک ایستگاه مترو افتتاح شود در حالی که تا این لحظه به دلیل عدم تزریق پول تنها سه ایستگاه به بهره برداری رسیده است.

وی خطاب به همتی مدیرعامل بانک مرکزی گفت: این کارشکنی ها باعث می شود تا هر گونه مسئولیتی متوجه بانک عامل باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063676

وب گردی

وب گردی