ارائه خدمات تشخیصی کرونا ویروس سرعت گرفت

یکی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعال کردن پویش ملی مبارزه با کرونا ویروس با هم‌افزایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور است. این هدف هم با همکاری‌های مشترک معاونت علمی و فناوری با دیگر نهادها عملیاتی شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، تشخیص سریع بیماری در افراد مشکوک به ابتلا به این ویروس، بسیار مهم است. در این زمینه، دسترسی به آزمایشگاه های مطمئن و مجهز به دستگاه های آنالیز ویروس، از اولویت بالایی برخوردار است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نیز با توجه به پوشش سراسری آزمایشگاه‌ها در کشور، توان خود را برای تأمین تجهیزات و آزمایشگاه برای این منظور به کار گرفته است.

بر این اساس، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری آزمایشگاه‌های عضو، تجهیزات کاربردی در شناسایی ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های عضو شبکه جمع‌آوری و در فضاهای پیش‌بینی شده به صورت اتاق تمیز (Clean Room) مستقر می‌کنند تا امکان ارائه خدمات تشخیصی با حجم بالا به صورت متمرکز برای ستاد مبارزه با کرونا فراهم شود.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرده است و تا کنون اطلاعات 600 مجموعه آزمایشگاهی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در سراسر کشور با بیش از 13هزار دستگاه را گردآوری و در دسترس پژوهشگران و صنایع کشور قرار داده است.

پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نشانی www.labsnet.ir در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063683

وب گردی

وب گردی