مردم رکن مهم مبارزه با کرونا هستند/ تشکر از فعالیت‌های وزارت بهداشت

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران با اشاره به اوضاع کنونی کشور در مقابله با ویروس کووید19 گفت: وزارت بهداشت و کادر پزشکی به خوبی کار خود را انجام داده‌اند؛ اما قسمت اصلی کار با مردم است.

عبدالرضا سیف در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز دربارهٔ دولت دوازدهم گفت: گرفتاری‌های موجود از این است که دولت جوان، جهادی، مدیر و مدبر نیست. دولتی که مدبر نباشد اقداماتش منجر به مشکلاتی می‌شود که امروز در مواجهه با کرونا می‌بینیم.

وی با تأکید بر اینکه کابینه اجرایی کشور بیش‌از اندازه روی شعار و تحریک احساسات جوانان تکیه داشت، گفت: دولتمردان با اقدامات اشتباه خود دامنه مقابله با ویروس کرونا را گسترده کرده‌اند در صورتی که می‌شد با تدابیر لازم از بزرگ شدن چنین مسئله‌ای جلوگیری کرد.

سیف با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور باید هر روز در میدان برای مقابله با ویروس کرونا حضور داشته باشد، اظهار کرد: حضور هفته‌ای یکبار روحانی منجر به ایجاد ناهماهنگی برای دولت خواهد شد. چنین امری نشان دهنده این است که فکر و توان منسجمی برای مقابله با ویروس کرونا وجود ندارد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران تأکید کرد: همان‌طور که وزارت بهداشت و کادر پزشکی برای مقابله با کرونا شب و روز تلاش می‌کنند دولت نیز باید به میدان آمده و افسار اقدامات را به دست بگیرد، نه اینکه نیروهای مسلح وارد شوند و ذیل ستادی قرار بگیرند که بنیادش هنوز محکم نشده‌است.

وی با انتقاد از اینکه رئیس ستاد ملی کرونا نباید وزیر بهداشت باشد، گفت: رئیس‌جمهور باید ریاست این ستاد مهم را به دست بگیرد؛ زیرا برای انجام هر کاری نیاز به دیگر وزارتخانه‌ها نیز هست که روحانی باید ایجاد همکاری بین آن‌ها را دستور دهد. رئیس‌جمهور وقتی به صورت مستقیم حضور داشته باشد به دلیل اشراف اطلاعاتی خود توانایی ایجاد هماهنگی بین دیگر ارکان دولت را برای مقابله منسجم با کرونا دارد.

سیف با تأکید بر تعهد و تعصب کادر پزشکی کشور در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: وزارت بهداشت با تمام قوا وارد میدان شده که این نقطه قوت چنین وزارتخانه‌ای است؛ اما به دلیل محدود بودن حوزه اختیارات اعمال نفوذ زیادی ندارد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه برای انجام کار در وسعت کشوری چون ایران نیاز به هماهنگی‌های زیادی است، گفت: انجام نشدن عبور و مرور برای یک شهر در اختیار وزارت بهداشت نیست که برای این مورد نیاز به اجازه وزارت راه و شهرسازی است. همچنین بحث احتکار و اقدام در برابر افرادی که در این آشفته بازار سودجویی می‌کنند در حیطه اختیارات وزارت اطلاعات است که برای همکاری با وزارت بهداشت باز هم نیاز به هماهنگی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: رئیس‌جمهور با ورود مستقیم خود به میدان مبارزه با کرونا توانایی دارد تا تمامی هماهنگی‌های لازم را ایجاد و از ضررهای احتمالی جلوگیری کند. وقتی تمام قوای حاکمیت وسط میدان باشند، مشکلات حل خواهند شد؛ اما اگر کنار بکشند مشکلات به نقاط دیگر تسری پیدا خواهد کرد.

سیف با اشاره به اوضاع کنونی کشور در مقابله با ویروس کووید۱۹ گفت: وزارت بهداشت و کادر پزشکی به نحو احسن کار خود را انجام داده‌اند؛ اما قسمت اصلی کار با مردم است، اگر آن‌ها در کنار مسئولان و پزشکان باشند اتفاقات خوبی رخ خواهد داد؛ اما اگر از سر بی مسئولیتی کنار بکشند جمع کردن این اوضاع بحرانی به درازا خواهد کشید، البته رغبت ملت برای حل بحران نیز به دولت بستگی دارد که تا چه اندازه پای کار بیاید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063695

وب گردی

وب گردی