آموزش غیرحضوری برای دانش‌آموزان ابتدایی مناسب نیست

مدیر دبستان پسرانه سمای بندرعباس گفت: دانش‌آموزان ابتدایی علاوه بر تحصیل، نیازمند حضور در فضای اجتماعی و تعامل با دانش‌آموزان دیگر هستند، لذا آموزش غیرحضوری برای آن‌ها مناسب نیست.

فریبا مرادپور مدیر دبستان پسرانه سمای بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این مدرسه در حوزه آموزش غیرحضوری اظهار کرد: تمامی معلمان مدرسه موظف شده‌اند که در فضای مجازی برای آموزش آنلاین، گروه هایی را تشکیل دهند و والدین دانش آموزان در آن عضویت دارند.

وی افزود: معلمان فیلم‌های تدریس خود را در گروه ها ارسال می‌کنند و والدین، این فیلم‌های آموزشی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. معلمان همچنین وظیفه دارند که به دانش آموزان تکلیف بدهند و والدین باید به صورت روزانه انجام یا عدم انجام تکالیف از سوی دانش آموزان را به معلمان گزارش دهند.

مرادپور ادامه داد: تقریبا تمامی دانش‌آموزان فرآیند تحصیلی خود را مانند گذشته انجام می‌دهند و در هرکلاس تقریبا 1 تا 2 نفر تکالیف خود را انجام نداده‌اند که آن ها هم از طریق صحبت با والدین، با دانش آموزان دیگر همراه شدند. فرآیند آموزشی به گونه‌ای است که معلمان از شرایط تحصیلی دانش آموزان آگاهی کامل دارند زیرا به صورت مستمر وضعیت آن ها را از طریق والدین پیگیری می‌کنند.

مدیر دبستان پسرانه سمای بندرعباس درباره استقبال دانش آموزان از فرآیند آموزش غیرحضوری گفت: اگر زیرساخت های مناسب برای این موضوع فراهم شود و امکانات لازم در اختیار مدارس قرار بگیرد، آموزش غیرحضوری می تواند بسیار موثر باشد؛ اما درحال حاضر، آموزش از راه دور باعث اتلاف وقت معلمان و والدین شده است و بازدهی چندانی ندارد.

وی تصریح کرد: بازدهی حضور فیزیکی دانش آموزان در فضای کلاس، بسیار بیشتر از آموزش غیرحضوری است؛ در واقع آموزش غیرحضوری، هیچ‌گاه نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری در سرکلاس باشد. همچنین والدین دانش‌آموزان به دلیل مشغله‌های روزانه، نمی‌توانند تمام وقت را در اختیار دانش‌آموزان برای آموزشی غیرحضوری در خانه قرار دهند.

مرادپور در پایان خاطرنشان کرد: تعامل مستقیم و ارتباط چشمی معلم با دانش آموزان، بازدهی درس را بیشتر خواهد کرد؛ اما آموزش غیرحضوری دارای این مولفه‌ها نیست؛ قطعا این موضوع برای دانش‌آموزان ابتدایی اثر کمتری خواهد داشت چرا که بیشتر آن ها دارای تلفن همراه یا فضای مجازی نیستند و لذا شرایط آموزشی برای آن ها سخت تر خواهد شد. همچنین دانش آموزان ابتدایی علاوه بر تحصیل، نیازمند حضور در فضای اجتماعی و تعامل با دانش آموزان دیگر هستند لذا آموزش غیرحضوری برای آن ها مناسب نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063702

وب گردی

وب گردی