همکاری بیمارستان‌های دانشگاه آزاد با ستاد ملی مبارزه با کرونا/ تست کرونا در بیمارستان فرهیختگان انجام می‌شود

مدیر توسعه منابع سلامت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از انجام آزمایش "کرونا تست" برای مراجعه‌کنندگان با علائم حاد تنفسی در بیمارستان فرهیختگان خبر داد.

همایون رستگار زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیمارستان‌های فرهیختگان، بوعلی و امیرالمومنین در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند.

او ادامه داد: بیمارستان فرهیختگان با امکانات و تجهیزات فوق العاده نه تنها در بحث بستری بیماران کرونایی و درمان آن ها فعالیت دارد، بلکه بحث کرونا تست را نیز به عنوان یک مرکز قوی در شمال غرب تهران انجام می دهد.

مدیر توسعه منابع سلامت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: آزمایش "کرونا تست" یک نوع آزمایش گران قیمت و کمیاب است. این آزمایش برای افرادی است که نسبت به شرایط جسمانی خود شک داشته و می‌خواهند تست بدهند که آیا مبتلا شده اند یا خیر.

او با بیان این که همه بیمارستان ها و آزمایشگاه ها این تست را انجام نمی دهند، تاکید کرد: اما در بیمارستان فرهیختگان این تست هم برای افرادی که به صورت حضوری مراجعه می کنند و هم برای نمونه هایی که به این بیمارستان بیایند؛ انجام می شود.

رستگارزاده اظهار کرد: افراد به دلیل نگرانی این که مبتلا هستند یا خیر بار سنگینی را از لحاظ روانی به دوش می کشند؛ بنابراین با انجام این تست متوجه می شوند که مبتلا هستند یا خیر و در صورت ابتلا می‌توانند درمان را هر چه سریع‌تر آغاز کنند.

او با تاکید بر اینکه آزمایشگاه بیمارستان فرهیختگان در این زمینه فعال است، گفت: کرونا تست برای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با هزینه کمتری انجام خواهد شد؛ بنابراین کسانی که عضو صندوق بیمه دانشگاه آزاد اسلامی هستند می‌توانند از بیمه تکمیلی خود برای انجام این تست استفاده کنند.

مدیر توسعه منابع سلامت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: البته مراجعه کنندگان در نظر داشته باشند که این تست بسیار پر‌هزینه است و بنابراین فقط برای افرادی که علائم حاد دارند این تست انجام می شود.

او افزود: قبل از بروز علائم حاد تنفسی متاسفانه این تست انجام نمی‌شود و با انجام سی تی اسکن وضعیت ریه بیمار مشخص خواهد شد؛ اما اگر علائمی همچون تب و مشکل تنفسی داشته باشند از کیت های خاص تشخیص کرونا در این بیمارستان استفاده می شود.

مدیر توسعه منابع سلامت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تصریح کرد: تمام بیمارستان های دانشگاه آزاد از جمله بیمارستان مشهد و تبریز نیز با تمام قوا مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند. تا روز شنبه بعداز‌ظهر نیز ۹ بیمار کرونایی در بیمارستان فرهیختگان بستری شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063709

وب گردی

وب گردی