تولید ژل ضدعفونی با استفاده از عصاره‌های گیاهی در واحد شهر قدس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: مرحله نهایی اخذ مجوز محصولات مقابله با شیوع کرونا در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درحال انجام است.

عبدالله قاسمی پیربلوطی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون اقدامات پژوهشگران و فناوران دانشگاه آزاد واحد شهرقدس در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: مرکز تحقیقات واحد شهرقدس ژل ضدعفونی کننده با نام تجاری «ژل آزاد» و با ویژگی آنتی مایکرو بیول رونمایی کرده است. پایه این ژل، گیاه آلوئورا بوده خاصیت‌های ضدویروسی و ضدمیکروبی آن قبلا به اثبات رسیده است.

وی افزود: باتوجه به آزمایشاتی که از این ژل پایه گیاهی بر روی چندین نفر صورت گرفته، هیچ علامت نامطلوب و آلرژی زایی ندارد. از بهترین عصاره‌های اتانولی در تهیه «ژل آزاد» استفاده شده تا عوارضی بر روی پوست نداشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با اشاره به بافت گونه‌های گیاهی شهرقدس، بیان کرد: باتوجه به کثرت درختان اوکالیپتوس در منطقه و ویژگی‌های ضد ویروسی برگ این درختان و آزمایشات موفقیت‌آمیز این ترکیب در مقابله با ویروس H1N1 و نمونه‌های دیگر، مایع بخارشونده اوکالیپتوس نیز به مرحله تولید آزمایشگاهی رسیده است. منتشر شدن بخار این مایع موجب پاکسازی محیط می‌شود.

قاسمی پیربلوطی از طی شدن مراحل نهایی اخذ مجوز محصولات مقابله شیوع کرونا در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: بعد از اخذ تایید نهایی، محصولات به صورت فراگیر در اختیار مردم قرار می‌گیرد. این محصولات اکنون برای استفاده در سازمان مرکزی دانشگاه و سایر واحدهای کشور آماده شده است.

وی ادامه داد: خط تولید محصولات ژل و مایع بخار شونده تجهیز شده و اکنون 7 نفر از دانشجویان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه در تولید این محصولات مشارکت می‌کنند. با مکانیزه شدن خط، امکان تولید روزانه 2 هزار بسته فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس تصریح کرد: مدرسه عالی اشتغال و مهارت واحد شهرقدس در خصوص مباحث دیجیتال مارکتینگ محصولات تلاش‌های فراوانی را انجام داده‌اند و اکنون درحال طراحی وب‌سایتی برای عرضه این محصولات هستند. باتوجه به ماموریتی که دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای مهار ویروس کرونا در منطقه غرب استان به واحد شهرقدس واگذار کرده، محصولات تولید شده با کمترین قیمت ممکن وارد بازار عرضه می‌شوند.

قاسمی پیربلوطی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس به دنبال انتفاع مالی نبود و صرفاً برای شکستن انحصار مواد ضدعفونی کننده و ایفای نقش اجتماعی در مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063725

وب گردی

وب گردی