«بنی گانتز» حمایت کافی برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی را دریافت کرد

۶۱ نماینده عضو پارلمان رژیم صهیونیستی که تعداد کرسی لازم (اکثریت) برای تشکیل دولت محسوب می‌شود، از «بنی گانتز» خواستند تا تشکیل دولت دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ۶۱ نماینده عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) امروز (یکشنبه) از «بنی گانتز» رئیس ائتلاف «آبی سفید» و رقیب بنیامین نتانیاهو خواستند تا تشکیل دولت دهد.

طبق قانون انتخابات رژیم اسرائیل، تعداد کرسی لازم (اکثریت) برای تشکیل دولت ۶۱ کرسی است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» اعلام کرد از «بنی گانتز» برای تشکیل کابینه حمایت خواهد کرد.

«رووین ریولین» رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی نیز «بنی گانتز» و «بنیامین نتانیاهو» را فراخوانده و احتمال می‌رود، این بار گانتز را مأمور تشکیل کابینه کند.

به نوشته خبرگزاری معا، لیست مشترک عربی نیز امروز از «ریولین» خواست تا «گانتز» را مأمور تشکیل دولت کند. نتانیاهو نیز امروز از گانتز خواسته بود تا در ائتلاف با او یک دولت موقت به مدت شش ماه به نخست‌وزیری خود وی تشکیل شود.

طبق قانون اساسی رژیم صهیونیستی، اگر «بنی گانتز» مأمور تشکیل دولت شود، ۲۸ روز فرصت دارد تا وزرای خود را معرفی کند.

سومین انتخابات سراسری پارلمانی در فلسطین اشغالی در کمتر از یک سال اخیر، روز دوازدهم اسفند برگزار شد و ۱۱ حزب برای کسب ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به رقابت پرداختند اما هیچ کدام از ائتلاف‌ها نتوانستند ۶۱ کرسی لازم را برای تشکیل کابینه به دست آورند.

در این دور انتخابات احزاب چپ رژیم اسرائیل به کلی کنار رفتند و ائتلاف «آبی سفید» (راستگرای تندروی سکولار) به رهبری «بنی گانتز» و حزب لیکود (راستگرای تندروی مذهبی) به رهبری «نتانیاهو» بیش از دیگر احزاب آرا را به دست آوردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063743

وب گردی

وب گردی