تحریم های آمریکا مانع خرید دارو از سوی ونزوئلا برای علاج کرونا شده است

یک مقام ونزوئلایی با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش گفت که این تحریم‌ها مانع خرید دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با بیماری کرونا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک مقام دولت ونزوئلا از کارشکنی‌های آمریکا علیه دولت و ملت ونزوئلا در خرید داروهای مناسب برای معالجه بیماری مبتلا شده به کرونا خبر داد.

به نوشته وبگاه «رادیو هاوانا»، «طارق ویلیام ساب» دادستان کل ونزوئلا ونزوئلا در نشستی گفت که تحریم‌های یکجانبه آمریکا مانع خرید دارو تجهیزات پزشکی برای مواجهه با بیماری کرونا می‌شود.

این مقام ونزوئلایی با توجه به همه‌گیر اعلام شدن این بیماری از سوی سازمان جهانی بهداشت و غیرقابل پذیرش بودن تداوم اقدامات تنبیهی علیه کشورش گفت: «از نظر اخلاقی غیرقابل قبول است که چنین تحریم هایی علیه ونزوئلا حفظ شود. کسانی که به طور جدی با دولت ونزوئلا مخالفت می‌کنند باید گامی به جلو بردارند و خواهان متوقف کردن این اقدامات باشند. آیا آنها خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشور ما هستند، آیا آنها میتوانند تجارت ونزوئلا را بیشتر مسدود کنند، آیا آن‌ها مأموران قتل عام مردم ما با ویروس کرونا هستند؟»

این مقام ونزوئلایی در خاتمه سخنان خود خواهان خاتمه اختلافات موجود در کشور و اتحاد برای مقابله با ویروس کرونا شد.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا چندی قبل در یک نشست مطبوعاتی دولت آمریکا را به جنایت علیه بشریت محکوم کرد. «دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا در یک نشست مطبوعاتی که برای اقامه دعوی دولت این کشور علیه آمریکا تشکیل شده بود، گفت: «تحریم‌های اجباری و یکجانبه آمریکا سلاحی برای کشتن مردم است. این گونه تحریم‌ها جنایتی علیه بشریت است که به غیرنظامیان حمله می‌کند.»

انتهای پیام/ق

کد خبر: 1063756

وب گردی

وب گردی