مردم کرونا را  شوخی نگیرید و در خانه بمانید

 یک عضو شورای شهر بر ضرورت جدی گرفتن توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا از سوی مردم تاکید کرد و گفت: شهروندان باید مسئولیت اجتماعی خودشان را در این برهه نشان دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر گفت: مردم باید توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی بگیرند و شهروندان مسئولیت اجتماعی خودشان را در این برهه نشان دهند.

وی ادامه داد: مطرح شدن بحث‎هایی از سوی شهروندان مانند اینکه «این موضوع جدی نیست»، «احتمال مبتلاشدن به این بیماری پایین است» کم‌توجهی یا شوخی گرفتن این مساله است، در نتیجه با توجه به اینکه تعدادی بسیاری از کشور‌های دنیا با این مساله روبه‌رو شدند، همه باید نسبت به این مساله توجهات لازم را داشته باشیم.

نژادبهرام با بیان اینکه بی‌توجهی مردم به این مساله می‌تواند زمینه‌ساز شیوع بیشتر این بیماری شود، گفت: اگر بیماری بیشتر از این در کشور رواج پیداکند، بسیاری از منابع کشور را با خود درگیر می‌کند و فشار جدی را به جامعه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: اگر توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت نکنیم و خود را ملزم به قرنطینه خانگی ندانیم، ممکن است تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کشورمان تا دو ماه پس از عید هم ادامه‌دار باشد و یا حتی مجبور شویم در سال آتی هم با کاهش ساعت کاری ادارات روبه‌رو شویم، در نتیجه همه باید نسبت به این مساله توجه نشان دهیم.

این عضو شورای شهر گفت: جامعه به شدت از این موارد متضرر می‌شود در نتیجه برای رعایت حال خود و خانواده‌مان و چرخیدن چر‌خ‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورمان ضرورت دارد که این توصیه‌ها را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه این توصیه‌ها مبتنی بر تجربه‌های موفق کشور چین در مقابله با این بیماری است، تاکید کرد: تجربیات کشور خودمان در مقابله این بیماری نشان داده است که هرگاه میزان خودقرنطینگی بالا رفته، میزان ابتلای افراد و تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است و شهروندان باید با همت و عزم بیشتری نسبت به رعایت نکات بهداشتی در این مساله بپردازند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1063768

وب گردی

وب گردی