دولت باید برای مقابله با کرونا شبانه‌روزی فعالیت کند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس گفت: دولت باید برای مقابله با ویروس کرونا حضور مشتقیم داشته باشد و شب و روز برای این موضوع تلاش کند.

محمد حسین یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ناکارآمدی دولت در مواقع بحرانی گفت: رئیس جمهور چندی قبل به ریاست شورای سلامت رسید تا مستقیم بر مسائل حوزه بهداشت نظارت داشته باشد نمایندگان نیز به روحانی نامه نوشتند تا در این شورا شرکت کند اما هنوز دلایل نیامدن رئیس کابینه دولت در این شورا مشخص نیست.

وی با تاکید بر انتصاب سردار باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح از سوی رهبر معظم انقلاب برای تشکیل قرارگاه سلامت، گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که تمام اقدامات باید با اعلام نظر کارشناسی وزارت بهداشت صورت بگیرد اما از طرفی می‌بینیم مسئول اول کابینه اجرایی کشور روحانی است و او باید نظرات و بررسی دقیق در این عرصه داشته باشد حتی معاون اول رئیس جمهور نیز نباید به جای او در ستاد مبارزه با کرونا کاری انجام دهد زیرا او در این موضوع جایگاهی ندارد و همچنان دلیل اکراه روحانی از وارد نشدن و کار نکردن در این شورا مشخص نیست.

یادگاری با تکیه بر مشخص شدن راه‌های شیوع ویروس کرونا در بین مردم، اظهار کرد: رئیس جمهور باید دغدغه‌مند باشد و سخت‌کوشانه در میدان مبارزه با کرونا حضور پیدا کند حتی جلساتی را برای این موضوع در داخل ساختمان ریاست جمهوری تشکیل دهد. روحانی با نظارت کامل باید حضور داشته باشد و شب و روز برای این موضوع تلاش کند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس با تمجید از فعالیت‌های کادر پزشکی کشور، اظهار کرد: چنین عملکرد خوبی حاصل تلاش تمام بدنه وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و بهیاران است. کادر پزشکی کشور توانستند افراد زیادی را بهبود دهند حتی آن‌هایی که با وجود داشتن ویروس کرونا بیماری‌های صعب العلاج داشتند را نیز درمان کردند.

وی با قدردانی از شبکه بهداشت و درمان کشور تصریح کرد: افرادی که از کادر پزشکی کشور در مقابله با ویروس کرونا جان خود را از دست دادند با فرمان رهبر معظم انقلاب شهید محسوب شدند و خانواده آن‌ها نیز جز خانواده شهدا محسوب می‌شوند.

سیف در پایان تاکید کرد: مردم باید به دستورات وزارت بهداشت عمل کنند تا بر ویروس کرونا پیروز شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063781

وب گردی

وب گردی