دبستان سما یاسوج امکانات زیرساختی مناسبی برای آموزش غیرحضوری دارد

مدیر دبستان دخترانه سمای یاسوج گفت: مدرسه سمای یاسوج جزو مدارس درجه یک استان محسوب می‌شود که دارای امکانات زیرساختی مناسب برای آموزش غیرحضوری است.

طاهره غفاری مدیر دبستان دخترانه سمای یاسوج در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این مدرسه در حوزه آموزش غیرحضوری دانش آموزان اظهار کرد: براساس بخش‌نامه‌های آموزش و پرورش مبنی بر لزوم آموزش غیرحضوری، تمامی دانش آموزان در فضای مجازی گروه بندی شده اند و معلمان در گروه ها فعالیت دارند.

وی افزود: معلمان مباحث درسی را در وهله اول به صورت صوتی در گروه ارسال می‌کنند؛ البته آن دسته از معلمانی که به امکانات و زیرساخت‌های بیشتری دسترسی داشته باشند، می‌توانند با ضبط فیلم‌های آموزشی، دروس را تدریس کنند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

غفاری ادامه داد: دانش‌آموزان موظف‌اند تکالیف انجام شده را از طریق پیام رسان‌های موجود برای معلمان ارسال کنند که آن پس از بررسی، بازخورد را به والدین دانش آموزان اطلاع دهند. گزارش عملکرد مدرسه به اداره آموزش و پرورش استان ارسال شده که خوشبختانه مورد استقبال آن ها نیز قرار گرفته است.

مدیر دبستان دخترانه سمای یاسوج تصریح کرد: مدرسه سمای یاسوج جزو مدارس درجه یک استان محسوب می‌شود که دارای امکانات زیرساختی مناسب برای آموزش غیرحضوری است؛ لذا خوشبختانه طی این مدت با مشکل چندانی در فرآیند آموزشی دانش‌آموزان مواجه نشدیم. البته بخشی از دانش‌آموزان برنامه‌های تدریس در شبکه آموزش را هم دنبال می‌کنند.

وی گفت: خوشبختانه دانش‌آموزان از فرآیند آموزش غیرحضوری استقبال کرده اند؛ البته سعی کرده‌ایم که در قالب پیک نوروزی، داستانک و قصه‌گویی را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم تا امنیت روانی آن‌ها نیز در این روزها تامین شود. همچنین به دانش‌آموزان گفته‌ایم که با موضوع شکست کرونا، انشا بنویسند و نقاشی بکشند.

غفاری در پایان خاطرنشان کرد: روزهای ابتدایی آموزش غیرحضوری، مقداری برای دانش آموزان سخت بود اما خوشبختانه در مدت زمان کوتاهی توانستند با این روند کنار بیایند؛ دانش آموزان و والدین دارای امکانات مناسب برای آموزش غیرحضوری هستند و لذا به دنبال این هستیم که این روند را در مدرسه ادامه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063794

وب گردی

وب گردی