غربالگری 1/5 میلیون نفر توسط هلال احمر/توزیع 26 هزار بسته بهداشتی در جنوب تهران

معاون بهداشت و درمان هلال احمر با اشاره به برنامه‌های این جمعیت در مبارزه با کرونا، گفت: 471 پست غربالگری با 3200 داوطلب در کشور فعالیت می‌کنند و تاکنون 1.5 میلیون نفر غربالگری شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهمن سبحانی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر با اشاره به اقدامات بهداشتی و درمانی این جمعیت در مبارزه با بیماری کرونا در کشور گفت: از 10 اسفند بر اساس مصوبه بحث تب‌سنجی و غربالگری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مبادی ورودی استان‌ها و شهرستان‌ها آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از روز گذشته وزیر بهداشت با ابلاغی که به جمعیت هلال احمر داشت، قرار شده است بحث تب‌سنجی و غربالگری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با جدیت بیشتری در ورودی شهرها انجام دهیم که این کار با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت کشور و پلیس انجام می‌شود. کار ما غربالگری اولیه توسط تیم‌های آموزش‌دیده است و مسافران و خودروها تب‌سنجی و معاینه اولیه می‌شوند و در صورت مشاهده علائم اولیه، این افراد به گیت‌های دانشگاه‌ها معرفی شده و آنها اقدامات تخصصی‌تر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی گفت: بعضی شرکت‌های تولیدی داشتیم که عمدتا در خصوص تولید صافی دیالیز و موارد دیگر فعالیت می‌کردند، اما با شیوع بیماری کرونا خط تولید آنها به ملزومات حفاظتی تبدیل شد؛ به طوری‌که در شرکت سها 1 و سها 2 هلال احمر هم‌اکنون روزانه 10 هزار ماسک و 10 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده تولید می‌شود و این تولیدات افزایش پیدا خواهد کرد.

سبحانی با اشاره به انجام غربالگری توسط نیروهای داوطلب و جوانان جمعیت هلال احمر گفت: 471 پست غربالگری با 3200 داوطلب در کشور فعالیت می‌کنند و تاکنون 1.5 میلیون نفر غربالگری شده‌اند.

وی با اشاره به روند مشارکت افراد در اجرای غربالگری، اضافه کرد: افراد داوطلب می‌توانند از طریق سازمان جوانان و سازمان داوطلبان ثبت‌نام کرده و فرم‌های مربوطه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کامل کنند و پس از آن این سازمان‌ها نیروهای داوطلب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازماندهی می‌کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گفت: با توجه به ابلاغ طرح غربالگری به جمعیت هلال احمر 343پست در 13 استان ایجاد می‌شود و 1449 نفر داوطلب نیز در این پست‌ها برای انجام غربالگری مستقر می‌شوند؛ ضمن اینکه در هر پست یک آمبولانس یا خودروی امدادی نیز وجود دارد.

سبحانی با بیان اینکه 37 داروخانه هلال احمر در کل کشور وجود دارد، گفت:‌ از ابتدای شیوع کرونا ذخیره خوبی از داروها داشته‌ایم و کار توزیع بین مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کرده‌ایم؛ ضمن اینکه داروی «تامیفلو» مربوط به بیماران کرونا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز ثبت‌سفارش کرده‌ایم و ظرف یکی دو روز آینده وارد شبکه توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه داروخانه‌های هلال احمر رقیب بخش خصوصی نیستند، گفت: ما به عنوان یک کمک‌کننده برای وزارت بهداشت در تأمین داروی مردم فعالیت می‌کنیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر با اشاره به راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها برای بیماران کرونا در کشور گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار شد نقاهتگاه‌هایی ایجاد کنیم که اکنون در استان‌های گلستان، اصفهان و تهران تعدادی نقاهتگاه ایجاد کرده‌ایم و به پذیرش بیماران پرداخته‌ایم؛ ضمن اینکه در استان‌های درگیر نیز تخت‌های دیگری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راه‌اندازی خواهیم کرد.

سبحانی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم، گفت: اقدامات خوبی توسط خیرین و مردم نوع‌دوست انجام شده است و پک‌های بهداشتی در حاشیه شهرها توزیع شده؛ به شکلی که 26 هزار پک بهداشتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در منطقه هرندی توزیع کرده‌ایم و برنامه‌هایی برای گرمخانه‌ها و زندان‌ها نیز در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کد خبر: 1063797

وب گردی

وب گردی