شناسایی اساتید مسلط به زبان انگلیسی و عربی/ به دنبال فعال کردن بخش توریسم درمانی هستیم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: در سال ۹۹ به دنبال شناسایی اساتیدی هستیم که توانایی تدریس به زبان انگلیسی و عربی را دارند.

سیدحمید جمال الدینی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال ۹۸ گفت: یکی از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۸ ابتدا معرفی بستر دانشگاه در چند نمایشگاه از جمله اربیل و سلیمانیه عراق بود. در عراق، در کنار دانشگاه های علوم پزشکی و در برخی از موارد در کنار دانشگاه های فنی و مهندسی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد برای دانشجویان غیر ایرانی جذاب بود.

او ادامه داد: در واقع برای دانشجویان اتباع غیر ایرانی جذاب بود که دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یک دانشگاه جامع به آن ها خدمات ارائه می دهد تا جایی که بعضا دو عضو یک خانواده، یکی علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی و دیگری علاقمند در گروهای فنی و مهندسی بود که می توانستند هر رو در یک مجموعه زیر چتر دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کنند که این موضوع برای دانشجویان غیر ایرانی بسیار جذاب بود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: بحث دوم جذابیت در خصوص سامانه متمرکز https://fstudent.iau.ir بود که امکان ثبت نام غیر حضوری را برای دانشجویان غیر ایرانی فراهم میکرد. در واقع بخشی از مطالبات دانشجویان غیر ایرانی از طریق این سامانه انجام می شود.

او در ادامه تصریح کرد: همچنین مشخص کردن عدد شهریه ای این دانشگاه برای دانشجویان یکی دیگر از اقداماتمان در سال ۹۸ بود. کسانی که از طریق کنکور وارد دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی می شوند تابع دستور العمل های مربوطه و سقف یک و نیم برابر هستند و آن هایی که از طریق بدون آزمون وارد می شدند نیاز به یک رنجی بود که این موضوع نیز انجام و عدد گذاری شد.
جمال الدینی در بخشدیگری از سخنان خود درباره اقدامات دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال ۹۹ نیز صحبت به میان آورد و گفت: در سال ۹۹ در حوزه آموزش تلاش داریم تا دوره های مهارتی و تکمیلی که بستر آن فراهم شده را معرفی کرده و زمینه حضور دانشجویان را در دانشگاه فراهم کنیم.

جمال الدینی اظهار کرد: در واقع بیشترین تلاشمان بیشتر در حوزه آموزش است اما حوزه کارگزاری ها موضوع دومی است که در حوزه پزشکی به آن توجه ویژه خواهیم داشت. توسعه زمینه های همکاری با دیگر دانشگاه ها نیز در کنار این موضوع قرار میگیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تاکید کرد: مباحثی مثل توریسم درمانی را نیز در نظر داریم؛ با توجه به این که بیمارستان فرهیختگان در سال ۹۹ به حداکثری بهره برداری رسیده، به دنبال این هستیم تا بخش توریسم درمانی نیز فعال شود. احساس مان این است که زمینه تبادل بیمار، پیوسته با زمینه تبادل دانشجو دنبال خواهد شد که این موضوع میتواند زمینه ای برای گسترش دانشجو در سطح تهران و کشور باشد.
او با بیان این که در سال ۹۹ به دنبال شناسایی اساتیدی که توانایی تدریس به زبان انگلیسی و عربی را دارند هستیم تاکید کرد: به دنبال این هستیم که بتوانیم حداقل کلاسهای لازم برای دوره های ابتدایی را برگزار کرده و در کنار آن، برای استفاده از ظرفیت دروس فارسی و دوره های مجازی، دوره های کوتاه مدت آشنایی با زبان فارسی را نیز برگزار کنیم تا فرآیند ورود دانشجویان غیر ایرانی تسهیل شود.

جمال الدینی گفت: در سال ۹۸ ظرفیت ارتباط با دانشگاه جامعه المصطفی را داشتیم و امیدواریم در سال ۹۹ از این ظرفیت بیشتر استفاده کرده و زمینه تحصیل عزیزانی که در رشته های حوزوی و علوم انسانی تحصیل خواهند کرد، در گروه علوم پزشکی در برخی از رشته ها یا طی کردن دوره های مهارتی نیز فراهم شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره درگیر شدن کشور با بیماری کرونا گفت: سلامت آحاد افراد این دانشگاه، کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران، پیراپزشکان و ... در اولویت بوده و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا تهدیدی برای سلامت این عزیزان پیش نیاید. ما هم در کنار سایر همکاران خود در بخش درمان و آموزش پزشکی از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063804

وب گردی

وب گردی