نقدهای وارد بر تدریس رسانه ملی باید اصلاح شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر اصلاح نقدهای وارد بر تدریس از طریق رسانه ملی تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی،حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور برخی فعالیت‌ها به‌ خاطر پیشگیری از شیوع کرونا متوقف و یا نیمه تعطیل است، ولی خوشبختانه با همت همکاران زحمت‌کش ما در شرکت افست و شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی، وقفه‌ای در روند چاپ‌سپاری کتاب‌های درسی سال ۹۹ به‌وجود نیامده و برای مهر ۹۹ کتاب‌های درسی کاملا آماده است.

مشکلی در چاپ و توزیع کتب درسی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ وجود ندارد


وی بیان کرد: هرچند یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها و چالش‌های ما در اوایل امسال، مسأله تأمین کاغذ بود، ولی به لطف خدا و همت همکاران، این مشکل مرتفع و کتاب‌های درسی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به موقع توزیع می‌شود.

وی همچنین از معلمین دغدغه‌مند و متعهد تشکر کرد که نسبت به امر آموزش دانش‌آموزان، تلاش می‌کنند و با بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی و ابزارهای سمعی-بصری، کلاس‌ها را ادامه داده و دانش آموزان همچنان از زحمات و تلاش‌های مستمر معلمین در آموختن محتوای درسی، بهره می‌برند.

نقدهای وارد بر تدریس از طریق رسانه ملی باید اصلاح شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: با تعامل خوب و سریع با صدا و سیما ضمن بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی و تغییر شیوه تدریس به شکل غیر حضوری با استفاده از ابزار رسانه‌ای، فضای آموزش و رسالت آموزشی ادامه یافته است. البته در این راستا به جهت اقتضائات پیش آمده و شتاب صورت گرفته نقدها و نواقصی هست که می‌بایست در ادامه مسیر اصلاح شود.

ارسال شیوه نامه سفارش و توزیع کتب درسی سال تحصیلی آینده به استان‌ها

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: اخیرا شیوه نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ارسال شده است و ثبت سفارش گروهی و انفرادی از ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۹ لغایت ۸ تیرماه صورت می پذیرد و از اول اردیبهشت ماه فرایند توزیع استانی شروع خواهد شد. همچنین از تاریخ ۱۷ تیرماه لغایت ۳۱ شهریور ماه سامانه قابلیت اصلاح سفارش‌های ثبت شده را خواهد داشت.

وی گفت: برای دقت و بهبود توزیع کتاب‌های سال ۹۹، ستادی در هر استان تشکیل می‌شود که با نظارت مدیرکل آموزش و پرورش استان، روند سفارش و توزیع کتاب‌ها تسریع و تسهیل شود.

مشارکت کتاب فروشی‌ها در توزیع کتاب‌های درسی

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم گفت: باتوجه به درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد با هدف حمایت از کتاب فروشی‌ها در توزیع کتب درسی، این بخش هم بتوانند مشارکت داشته باشند و سامانه الکترونیکی توزیع، طوری طراحی شده که امکان تهیه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها هم وجود داشته باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهارداشت: علی‌رغم برخی اشکال‌تراشی‌ها، خوشبختانه روند کار سازمان با هماهنگی مناسبی که بین بخش‌های مختلف سازمان و بخصوص مسئولان حوزه‌های تربیت و یادگیری و بخش طراحی و تولید بسته‌های یادگیری وجود دارد، روند مطلوبی است. اصلاح ساختار سازمان زمینه مشارکت فعالان تربیتی و آموزشی غیردولتی را فراهم می‌کند و مجال اجرای سیاست چندتأ‌لیفی و نیز مشارکت استان‌ها در تألیف کتب درسی و تولید بسته‌های یادگیری را میسر می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۸ با مشخص شدن هشت کلان پروژه تحولی سازمان، مسیر آینده به‌درستی ترسیم شده و مجموعه سازمان پژوهش با ریل‌گذاری جدید تشکیلاتی می‌تواند رسالت تربیتی و تحول خود را در راستای اجرای کامل برنامه درسی ملی تحقق بخشد.

وی ضمن تشکر، همدلی و هم‌افزایی همکاران سازمان پژوهش، عید نوروز و مبعث را به همکاران تبریک گفت و از اینکه شرایط کنونی مانع برگزاری و ادامه نشست‌های هم‌اندیشی در سازمان شد، ابراز تاسف کرد و تشکر و تقدیر خود را از همکاران اعلام کرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1063814

وب گردی

وب گردی