کشف آنتی بادی ویروس کرونا

دانشمندان دانشگاه های « اوترخت» و «اراسموس» اعلام کردند که پادتن ضد کووید-19 را پیدا کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان نتیجه تحقیق خود در مورد پادتن ویروس کرونا را برای ارزیابی به مجله Nature فرستاده اند.

از عصر پنجشنبه، مقاله تیمی متشکل از ده دانشمند، به صورت آنلاین در « BioRxiv» (وب سایتی که زیست شناسان میتوانند تحقیقات خود را منتشر کنند) منتشر شد. دانشمندان در این مقاله به طور خلاصه آنتی بادی برای جلوگیری از ویروس کرونا را توصیف کردند. آنتی بادی می تواند به تشخیص و جلوگیری از این نوع عفونت کمک کند.

این آنتی بادی هنوز هم باید بر روی انسان آزمایش شود (و این ماهها طول خواهد کشید). این مقاله قبل از انتشار توسط مجله Nature در دست بررسی است.

دانشمندان ابتدا قبل از همه گیری این ویروس مقاله ای در مورد آنتی بادی که ایزوله کرده بودند منتشر و واکنش متقاطع (اصطلاح بیولوژیکی برای دفع یک ماده خارجی، ویروس) با کورو ویروس های مختلف را بررسی کردند. آنتی بادی مانع از عفونت توسط ویروس می شود و همچنین می تواند در تشخیص کمک کند.

« Frank Grosveld» استاد بیولوژی سلولی گفت:« حدود پانزده سال پیش پروژه ای را شروع کردم تا ببینم آیا می توانیم آنتی بادی های انسانی (پروتئین های ساخته شده در پاسخ به آنتی ژن هایی مانند ویروس ها) را در موش ها بسازیم. این کار موفقیت آمیز بود و سرانجام به تاسیس شرکت « Harbor Antibodies BV» شد؛ که اکنون شعبه هایی در شانگهای، بوستون و روتردام دارد. آنها به طور عمده برای درمان تومورها پادتن تولید می کنند.»

وی گفت: «ما به همراه بخش ویروس شناسی در این شرکت و بخش ویروس شناسی دانشگاه اوترخت آنتی بادی هایی پیدا کردیم که با سه ویروس سارس، مرس و OC-43 واکنش متقابل نشان داده و جلوی آلوده کردن میزبان توسط آنها را می گیرد. اما این ویروس ها قبلاً موجود بوده اند، ما در حال حاضر با یک ویروس متفاوت سروکار داریم. با بررسی و استفاده از نتایج قبلی آنتی بادی را یافتیم که اکنون منتشر شده است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1063818

وب گردی

وب گردی