دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان یکی از ۴ استان برتر در بحث بودجه ای/ جذب ۱۷ هزار دانشجو در سال ۹۸

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در بین استان های کشور، ۴ استان بهترین شرایط را در بحث بودجه ای از نظر کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها در سال ۹۸ داشته است که استان سیستان و بلوچستان یکی از این ۴ استان بود.

سلطانعلی میر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برای صرفه جویی در هزینه ها گفت: تراز ۴ استان دانشگاه آزاد اسلامی در بین سایر استان ها مثبت بود و توانستند بالای ۸۰ درصد صرفه جویی در هزینه ها را محقق کنند. یکی از این واحدها، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان است؛ به عبارتی هم صرفه جویی در هزینه ها و هم افزایش درآمدهای غیر شهریه ای را داشتیم.
او با بیان این در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰ نفر از نیروی انسانی بازخرید و یا بازنشسته شدند اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان های است که بیشترین صرفه جویی در هزینه ها را داشته است تا جایی که تراز تمام واحدهای استان مثبت بوده و طبق پیش بینی بودجه پیش رفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به افزایش دانشجو، گسترش پردیس ها و درآمدهای غیر شهریه ای یکی از استان های موفق بوده است و طبق اعلام سازمان مرکزی تراز آن مثبت ۱۱۰ است.
میر در ادامه تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان زیر ساخت های خوبی فراهم شده است تا جایی که در نیمسال امسال ۱۰ هزار دانشجو و در نیم سال دوم نیز ۷ هزار دانشجو جذب شده است. به عبارتی مجموعا ۱۷ هزار دانشجو در سال ۹۸ در این استان جذب شده اند.

او با تاکید بر اینکه شاخص های استان مثبت است گفت: در بین استان های کشور ۴ استان بهترین شرایط را در بحث بودجه ای از نظر کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها داشتند که استان سیستان و بلوچستان یکی از این ۴ استان بود. درآمدهای غیر شهریه ای استان نیز عمدتا در استفاده از منابع و ظرفیت های موجود دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ابن منابع مثل هتل و سوله و استفاده از دوره های تخصصی کوتاه مدت و قراردادهای برون سپاری است و فکر میکنم در بحث درآمدهای غیر شهریه ای نیز از سال گذشته بهتر عمل کردیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره افتخارات واحد زاهدان نیز توضیح داد: امسال واحد زاهدان توانست رتبه نخست کارنامه پژوهشی پایگاه سیویلیکا در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور را از آن خود کند.

میر در پایان گفت: راهنمایی، پیگیری و تدابیر مدیریت جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عامل مؤثری در کسب این موفقیت بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063826

وب گردی

وب گردی