نشست دوم شورای عالی کار به چهارشنبه موکول شد

با توجه به اینکه امروز در نخستین نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران به توافق نرسیدند، جلسه بعدی این شورا به روز چهارشنبه موکول شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ با حضور شرکای اجتماعی، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در محلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور وزیر کار برگزار شد.

با توجه به اینکه در این جلسه اعضای شورای عالی کار به توافق نهایی نرسیدند، قرار شد فردا سه‌شنبه یک جلسه دیگر در کمیته تخصصی مزد به ریاست معاون روابط کار وزارت کار و با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شود و نتیجه این جلسه در جلسه بعدی شورای عالی کار که روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۸ در محل وزارت کار برگزار می‌شود ارائه شده و حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده تعیین شود.

به گزارش فارس در اولین جلسه شورای عالی کار نمایندگان کارگران بر رشد ۶۰ درصدی حداقل مزد و نمایندگان کارفرمایان بر رشد ۱۵ درصدی تأکید داشتند. امیداریم در جلسه آینده تکلیف حداقل دستمزد کارگران که معمولاً ۸۰ درصد از کارگران در این محدوده دستمزد دریافت می‌کنند، مشخص شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063866

وب گردی

وب گردی