دانش آموزان از آموزش غیرحضوری استقبال می‌کنند/ برگزاری کلاس‌های تستی و تقویتی به صورت آنلاین

یک مدرس کنکور معتقد است آموزش آنلاین و غیرحضوری مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته و این فرآیند آموزشی باید در مدارس ادامه پیدا کند.

محمد زینعلی مدرس کنکور و دبیر ریاضی دبیرستان پسرانه سمای2 تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به استقبال دانش آموزان از آموزش غیرحضوری در ایام تعطیلی مدارس اظهارکرد: به طورکلی، دانش آموزانی که در طول ایام سال بیشتر از بقیه پیگیر درس بودند، از آموزش غیرحضوری نیز استقبال بیشتری کردند؛ این دسته از دانش‌آموزان علاوه بر مدرسه، پیگیر آموزشگاه‌های مجازی و دبیران دیگر بودند تا از ظرفیت‌های آن‌ها هم استفاده کنند.

وی افزود: البته دانش‌آموزان متوسط نیز طی این مدت، توانسته‌اند ارتباط خوبی را با آموزش مجازی و غیرحضوری برقرار کنند؛ به طور کلی می توانیم بگوییم براساس بازخوردی که طی این مدت بدست آورده‌ایم، تمامی دانش‌آموزان اعم از قوی، متوسط و ضعیف، از آموزش مجازی استقبال کرده‌اند و این روش آموزشی برای آن‌ها خوشایند بوده است.

زینعلی ادامه داد: اگر فرهنگ سازی خوب و زیرساخت‌های مناسب برای آموزش غیرحضوری فراهم شود، قطعا فرآیند آموزش برای دانش‌آموزان از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود. البته هنوز زیرساخت‌های ما به حدی نرسیده است که تمامی توقعات را برآورده کند و لذا تلاش‌های بیشتری در این راستا باید صورت بگیرد.

این مدرس کنکور با اشاره به فواید آموزش غیرحضوری تصریح کرد: یکی از فواید آموزش غیرحضوری این است که فیلم‌های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار دارد و آن‌ها می‌توانند بخش‌هایی را که متوجه نشده‌اند، بار دیگر بازبینی کنند. همچنین آموزش غیرحضوری باعث می‌شود که دانش آموز، با هرشرایطی سرکلاس آنلاین حضور پیدا کند و محدودیتی در این زمینه نداشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مزایای آموزش غیرحضوری، برگزاری آزمون آنلاین بلافاصله بعد از پایان آموزش است که به فراگیری دروس کمک زیادی خواهد کرد. دانش‌آموزان در فضای آموزش آنلاین می‌توانند به منابع و جزوات درسی مختلفی دسترسی داشته باشند و برای بهره‌گیری بهتر از دروس، از آن ها استفاده کنند.

دبیر ریاضی دبیرستان سمای2 تهران با اشاره به نقاط ضعف آموزش غیرحضوری گفت: مهم ترین نقطه ضعف آموزش غیرحضوری، نبود نظارت بر روی دانش آموزان است؛ همچین آموزش حضوری باعث برقراری رابطه چشمی میان دانش آموزان و دبیر خواهد شد که این مولفه در آموزش غیرحضوری وجود ندارد. برخی مشکلات فنی مانند قطعی اینترنت و عدم برقراری ارتباط تصویری، موجب اختلال در روند آموزشی دانش آموزان خواهد شد.

زینعلی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش غیرحضوری بعد از ماجرای کرونا نیز باید در مدارس ادامه پیدا کند؛ بسیاری از مدارس به این نتیجه رسیده‌اند که کلاس‌های تقویتی و اضافه پس از پایان ساعت آموزشی، به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار شود چرا که بازخورد بیشتری را برای دانش‌آموزان درپی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063873

وب گردی

وب گردی