بیمه های عمر و حوادث برای دانشجویان دستیاری در نظر گرفته شود

دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی علوم پزشکی گفت: بیمه عمر و بیمه حوادث برای دستیارانی که در بخش‌های پرخطر هستند، در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، هومان پارسایی درباره تلاش دانشجویان دستیاری در مبارزه با کرونا گفت: شرایط ایجاد شده ناشی از بیماری ویروسی کرونا کووید-۱۹ موجب نگرانی‌­هایی در جامعه شده است و دستیاران و کارورزان پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در تمام بخش‌های بیمارستانی در کنار سایر اعضای تیم درمان و مجموعه وزارت بهداشت نقش انکار ناپذیری در درمان و کنترل شیوع این بیماری برعهده دارند.

وی افزود: نیل به این هدف که جزو اولویت‌­های خانواده بزرگ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است جز در سایه همدلی، مشارکت، ایجاد بستر آرام و رفع موانع و دغدغه­‌ها میسر نخواهد بود.

پارسایی ادامه داد: دستیاران مانند همیشه خود را در کنار مسئولان می‌بینند و با وجود اینکه نیروی آموزشی و فاقد پوشش خدمات بیمه‌ای هستند، بنابر عِرق ملی و تقدس ذاتی رشته پزشکی به‌صورت داوطلبانه در خط مقدم مواجهه و درمان این بیماری قرار گرفته‌اند و در این برهه حساس از هیچ تلاشی برای کنترل و درمان این بیماری دریغ نمی‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که در حال حاضر وظیفه اصلی کادر درمان استمرار مراقبت‌های درمانی است، حفاظت و صیانت از کادر درمان و جامعه دانشجویان علوم پزشکی نیز یک وظیفه ملی است و سلامت این قشر و خانواده‌های آنها از الزامات خدمت‌رسانی بهتر است.

دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت تاکید کرد: از مسئولان در تمام رده‌های سازمانی انتظار می‌رود که شرایط را از نظر تجهیزات و امکانات محافظتی برای تیم درمان فراهم کنند،‌ هر چند تاکنون برخی از امکانات فراهم شده؛ اما با توجه به شیوع این بیماری و نیاز به مجهز بودن تیم درمان به تجهیزات محافظتی کامل، انتظار می‌رود کمال همکاری از سوی رؤسای بیمارستان‌ها صورت گیرد.

این دانشجوی دستیاری داوطلب مبارزه با بیماری کرونا خاطرنشان کرد: شرایط ایجاد شده ناشی از بیماری ویروسی کرونا، عادی نیست و متأسفانه دستیاران و دانشجویان مقاطع مختلف مستقر در بیمارستان‌ها با توجه به اینکه نیروی آموزشی بوده و نیروی رسمی وزارت بهداشت نیستند، به دلیل مشکلات قانونی، بیمه تأمین اجتماعی نمی‌شوند و در صورت بروز حادثه علاوه بر آسیب روحی و روانی، خانواده آنها دچار آسیب‌های مالی نیز می‌شوند. دستیاران با وجود همه خطرهای موجود کماکان در حال خدمت در صف مقدم جبهه مبارزه با کرونا هستند.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود وزارت بهداشت با بیمه عمر و بیمه حوادث برای دستیاران و دانشجویانی که در بخش‌های پرخطر هستند، پوششی ایجاد کند تا در صورت ابتلا و فوت‌شان، خانواده آنها از مزایای بیمه عمر و بیمه حوادث بهره‌مند شوند.

این دانشجو اضافه کرد: با تمام نگرانی‌هایی که وجود دارد مردم ما از گذشته نشان داده‌اند در شرایط مشابه با اتحاد و همدلی می‌توانند سربلند از زیر بار مشکلات خارج شوند. حالا که کادر سلامت و درمان در صف اول مبارزه با این بیماری قرار گرفته‌اند، دستیاران در تمام مقاطع و رشته‌های آموزشی از هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف مشترک دریغ نمی‌کنند و ان‌شاءالله با یاری خدای متعال و مشارکت مردم کرونا را شکست خواهیم داد.

پارسایی در مورد پیوستن دانشجویان به «پویش دانشجویی مبارزه با کرونا»، اظهار کرد: با راه‌اندازی فراخوان «پویش دانشجویی مقابله با کرونا» از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، قرار است دانشجویان در چهار محور «پیشگیری»، «مبارزه»، «سلامت روان» و «مستندسازی» دسته‌بندی شوند. راه‌اندازی این پویش در حقیقت کمک می‌کند تا بانک اطلاعاتی از دانشجویان فعال و همیشه در صحنه در دسترس باشد تا در لحظات حساس با همکاری آن‌ها برای کنترل و درمان بیماری‌های همه‌گیر و بحران‌ها با سرعت بیشتری اقدام شود.

دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت، یادآور شد: مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت با قدردانی از همه دستیاران و دانشجویانی که در تمام مقاطع در تلاش برای کنترل این بیماری هستند از مردم خواهش می‌کند تا با وزارت بهداشت همکاری لازم را داشته باشند؛ زیرا این بیماری یک موضوع ملی بوده و همت و همدلی ملی را می‌طلبد.

وی گفت: از کارورزان و دانشجویان دعوت می‌کنیم با شرکت در پویش دانشجویی مقابله با کرونا، با پتانسیل بالای خود تیم درمان را همیاری کنند.

پارسایی با اشاره به شهید دانستن خادمان بهداشت و سلامت مردم در مبارزه با کرونا از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: این اتفاق بسیار مبارکی است؛ زیرا این جهاد به‌واقع در راه خداوند است؛ چون تلاش‌گران این عرصه در حوزه بهداشت و درمان از جان خود گذشته‌اند و در مواجهه مستقیم با بیماری قرار دارند، امیدوارم با بیمه عمر کردن دانشجویان دستیاری که در عرصه فعالیت خود در مواجهه با خطر هستند،‌ به این عزیزان قوت قلب لازم را بدهیم و مسئولان در این حوزه نیز ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063897

وب گردی

وب گردی