احیای دانشکده علوم پایه واحد اصفهان در سال ۹۹/ جذب ۷۰ عضو هیئت علمی جدید را در دستور کار داریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از احیای دانشکده علوم پایه خبر داد و گفت: رسالت دانشگاه احیای رشته های علوم پایه به عنوان رشته های مادر است بنابراین این اقدام در دستور کار سال ۹۹ قرار گرفته است.

پیام نجفی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (خوراسگان) در سال ۹۸ گفت: در یک سال اخیر در بحث های فناوری و نوآوری ورود کردیم و تلاش کردیم در این حوزه فعالیت های خود را آغاز کنیم. امسال چند سرای نوآوری عملا فعالیت خود را آغاز کردند.
او با بیان این که یک سرای نوآوری مشترک با اتاق بازرگانی در واحد اصفهان وجود دارد ادامه داد: این سرای نوآوری تعامل خوبی با صنعت دارد تا جایی که با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان طرح ها و اقدامات مشترکی را آغاز کردند که یکی از این طرح ها، طرح پویش است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با بیان این که شرایط اشتغال دانشجویان در صنعت را نیز فراهم کردیم اظهار کرد: دانشجویان با استعداد را شناسایی کردیم و در شرکت های دانش بنیان به خوبی درخشیدند. همچنین تعامل خوبی را با صاحبان صنایع برقرار کردیم و جلسات متعددی بین صنعتگران و استادان دانشگاه برگزار شد.

او ادامه داد: اساتید ساعت های زیادی را در اتاق بازرگانی اصفهان حضور پیدا کردند تا به حل مشکلات صنعت منجر شود.
او با بیان این که سرای نوآوری فرش ماشینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان راه اندازی شده است تصریح کرد: در حال فراهم آوردن زیر ساخت های این سرای نوآوری هستیم تا عملیاتی شود. همچنین سرای آی تی نیز در حال راه اندازی است که میتواند اشتغال خوبی را در حوزه آی تی برای دانشجویان فراهم کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که سرای نوآوری گیاهان دارویی نیز در واحد خوراسگان راه اندازی شده است اضافه کرد: این سرای نوآوری در مرکز رشد گیاهان دارویی توسعه پیدا میکند. همچنین در حوزه فناوری چالش های زیادی برگزار کردیم و اولین چالش فناوری در واحد خوراسگان برگزار کردیم.

نجفی تاکید کرد: طرح بذر یکی از طرح های محوری استان اصفهان بود و در حال راه اندازی کارخانه تولید بذر هستیم. همچنین واحد مجلسی نیز به عنوان سرای نوآوری بذر و تولیدات گلخانه ای مطرح شد.
او با بیان این که در حوزه آموزش نیز فعالیت های خوبی داشتیم اظهار کرد: در مقطع کارشناسی رشد خوبی داشتیم و آمار جذب دانشجو نسبت به استان های دیگر افزایش داشت و این آمار در نیم سال دوم نیز به حدی بود که برخی از واحدهای دانشگاهی استان، ثبت نام متقاضیان بدون آزمون را محدود کردند.
نجفی با تاکید بر این که جذب هیئت علمی را در دستور کار داریم گفت: جذب ۷۰ نفر عضو هیئت علمی جدید را در برنامه داریم که این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: در حوزه فرهنگی نیز نوآوری های زیادی در استان اصفهان اتفاق افتاده است. ترم گذشته بحث کرسی های آزاد اندیشی را تجربه کردیم و بنا داریم در سال ۹۹ این حوزه را توسعه دهیم. کرسی های نظریه پردازی را نیز در حوزه علوم انسانی آغاز کردیم و گروه اندیشه ورز این استان جزو گروه های پیشرو در استان بود.
او با بیان این که به دنبال احیای دانشکده علوم پایه هستیم تصریح کرد: پیگیری های اولیه در این خصوص انجام شده است و مسئول پیگیری این موضوع نیز منصوب شده است. با توجه به رسالت دانشگاه به دنبال احیای رشته های علوم پایه هستیم چون این رشته ها، رشته های مادر محسوب شده و کشور به آن ها نیاز دارد. این کار جزو مهمترین اقدامات استان اصفهان در سال ۹۹ خواهد بود.

نجفی در پایان گفت: در حوزه علوم پزشکی نیز در حال راه اندازی یک کلینیک هستیم. البته با شیوع ویروس کرونا ساخت این کلینیک متوقف شده است اما به محض رفع این بیماری ساخت آن از سر گرفته می‌شود. همچنین توسعه دانشکده دندان پزشکی را نیز جزو برنامه های سال ۹۹ در دستور کار قرار داده ایم و و توسعه فیزیکی این دانشکده را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063902

وب گردی

وب گردی