98 درصد مناطق کشور تحت پوشش شبکه آموزش/  راهبران آموزش‌های مکمل را به چادر عشایر می‌برند

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 98 درصد جغرافیای کشور تحت پوشش شبکه آموزش قرار دارد گفت: برای 2 درصا باقی مانده، راهبران آموزشی یه همراه معلمان عشایر به صورت خودجوش، برنامه‌های شبکه آموزش را در لپ‌تاپ یا موبایل خود ضبط کرده‌ و با هماهنگی با بهیاران منطقه، به خانه یا چادر دانش‌آموزان رفته‌اند.

محمدرضا سیفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات آموزش مکمل در شبکه آموزش سیما اظهار کرد: آموزش مکمل چه از طریق فضای مجازی و چه از طریق تلویزیون مسئله‌ای است که از دی ماه پس از تعطیلی مکرر مدارس به دلیل آلودگی هوا مطرح شد.

وی ادامه داد: دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر، جدا از فعالیت در زمینه عشایر، در زمینه توسعه عدالت آموزشی نیز فعالیت می‌کند. به همین منظور قرار شد من به عنوان رابط آموزش و پرورش در این زمینه فعالیت داشته باشم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: مسئولان آموزش و پپروش بر این باور بودند که رسانه فراگیری مانند تلویزیون می‌تواند در زمینه آموزش از راه دور به دانش‌‌آموزان بسیار مثمر ثمر واقع شود که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان عشایر نیز از جمله دانش‌آموزان کشور به‌شمار می‌شوند، از 385 هزار دانش‌آموز 150 هزار نفر در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند. 98 درصد جغرافیای کشور تحت پوشش شبکه آموزش قرار دارد و تنها 2 درصد امکانات لازم جهت دسترسی به خدمات آموزشی را در اختیار ندارند.

سیفی افزود: برای 2 درصد دانش‌آموزانی که ابزار و امکانات لازم جهت دسترسی به آموزش‌های لازم را در اختیار ندارند، تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است. در حال حاضر 3 هزار راهبر آموزشی و تعلیماتی در کشور وجود دارد که حداقل هزار نفر آنان در مدارس عشایری و روستایی مشغول به فعالیت هستند. راهبران آموزشی برای باقی مناطق کشور که امکان دسترسی به شبکه آموزش برای آنان فراهم نشده است، وارد عمل خواهند شد.

وی با بیان اینکه 6 هزار و 132 مدرسه عشایر وجود دارد که هزار و 700 مدرسه سیار و نیمه سیار هستند خاطر نشان کرد: فصل آموزش در برخی از این مدارس به اتمام رسیده یا در حال اتمام است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره فعالیت‌های داوطلبانه برخی معلمان و راهبران آموزشی در مناطق عشایرنشین اظهار کرد: برای آموزش دانش‌آموزان این مدارس، راهبران آموزشی به همراه معلمان عشایر به صورت خودجوش، برنامه‌های شبکه آموزش را در لپ‌تاپ یا موبایل خود ضبط کرده‌ و با هماهنگی با بهیاران منطقه، به خانه یا چادر دانش‌آموزان رفته‌اند.

وی اضافه کرد: برخی از این منازل دانش‌آموزان عشایر فاقد تلویزیون و حتی برق هستند، با این حال راهبران آموزشی فیلم‌ها را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهند تا آن‌ها از مباحث آموزشی عقب نمانند.

سیفی بیان کرد: برخی از راهبران آموزشی بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزانی در نظر گرفته‌اند که از امکان دسترسی به آموزش‌های مکمل تلویزیون برایشان فراهم نیست. آن‌ها کل محتواهای دروس مجازی را مکتوب کرده و به همران قلم و دفتر در اختیار دانش‌آموزان عشایر که امکان دسترسی به تلویزیون ندارند، قرار می‌دهند.

وی در پایات گفت: راهبران آموزشی با ابتکارات خود حتی با موتورسیکلت به مناطق محروم و دورافتاده می‌روند تا دانش‌آموزان عشایر این مناطق از مباحث آموزشی عقب نمانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063911

وب گردی

وب گردی