جامعه باید بهای دستاوردهای پژوهشی دانشگاه را بپردازد

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: جامعه باید بهای دستاوردها و کالاهای آموزشی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه تولید می‌شود را بپردازد.

عباس رضایی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه های پیش بینی شده باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحدهای استان مازندران درسال 99 گفت: برگزاری40 کارگاه آموزشی
و 20 مسابقه علمی را در سال ۹۹ در دستور کار قرار داده ایم. همچنین برگزاری مسابقه ملی ایده تا عمل " کشاورزی و منابع طبیعی پایدار" و برگزاری40 سمینارهای تخصصی نیمروزه و یک روزه نیز از مهمترین برنامه های سال ۹۹ باشگاه خواهد بود.
به گفته او برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اعضای باشگاه و انجمن ها( استانی و ملی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: در راستای درآمدزایی و تنوع فرمت آموزشی؛ آموزش الکترونیک،‌ آموزش پیوسته، آموزش غیر رسمی،‌ آموزش‌های حرفه‌ای و نیمه حضوری باید مورد توجه قرار گیرد تا برای همه مخاطبان فرصت آموزش ایجاد شود و امکان درخشش و کسب درآمد نیز برای دانشگاه و باشگاه ایجاد شود.
او با بیان این که در بحث درآمدزایی، کشف و اخذ فرصت‌های بین‌المللی نیز باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: دوره‌های آموزشی باید همراه با درآمد اقتصادی در زمینه‌های خوبی که دانشگاه ما قابلیت درخشش بین‌المللی در آن را دارد، همراه باشد مانند کارگاه و آزمایشگاهها. در پژوهش نیز کشف و شکار فرصت‌های گرنت‌های علمی و فناوری باید مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم از امکانات سازمان‌های بین المللی استفاده‌های لازم را ببریم.

رضایی با تاکید بر این که البته دانشگاه و باشگاه برای درآمدزایی نباید به بنگاه اقتصادی تبدیل شود گفت: درآمدزایی دانشگاه به این معنا نیست که دانشگاه به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود که درآن صورت از مسیر خود منحرف خواهد شد، بلکه مهم این است که بخشی از ارزش کار علمی دانشگاه در جامعه و صنعت قابل فروش باشد.

او اضافه کرد: جامعه باید بهای دستاوردها و کالاهای آموزشی، پژوهشی و فناوری که از سوی دانشگاه تولید می شود را بپردازد و این امر به درایت و هوشمندی ما برمی‌گردد تا دانش و توانمندی ارزشمند آکادمیک را به گونه ای عرضه کنیم که جامعه به آن علاقه مند شده و برای آن هزینه بپردازد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران تصریح کرد: جهت رفع یکی از معضلات طرحی با عنوان "ایستگاه انرژی شهری مدرن جهت تامین انرژی تلفن های همراه با استفاده از سلولهای خورشیدی" توسط یکی از اعضا فعال باشگاه، ارائه شده که در مرحله اجرا است. این طرح مجوز تولید داشته و ثبت اختراع و تجاری سازی شده و دارای توانایی تولید انبوه بوده که در حال حاضر در مرحله اجرا است.

او ادامه داد: هم چنین طرحی با عنوان "چالش ها و نارسایی های پژوهشی استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی" ارائه شده که در حال بررسی است.

رضایی در خصوص اهداف کلان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران نیز توضیح داد: تبدیل شدن به باشگاهی فعال، پویا و چابک در تعلیم و تربیت مستعدان یکی از مهمترین اهداف ماست. پژوهشگران و نخبگان در چارچوب اهداف دانشگاه آزاد اسلامی و در تعامل فعال و متقابل با تمامی ارکان دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند.

او در ادامه گفت: همچنین فراهم کردن زمینه های رشد بروز و ظهور خلاقیت ها و هدایت، تقویت انگیزه و شکوفایی روحیه تحقیق و تتبع در تمام زمینه ها در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در دستور کار قرار دارد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در پایان تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا فضایی امن برای نخبگان فراهم کنیم. امکاناتی ازجمله سوییت مجهز ، امکانات ورزشی و رفاهی برای زندگی چندروزه در آنجا تا بتوانند پروژه های تحقیقاتی خود را با آرامش انجام دهند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1063947

وب گردی

وب گردی