35 مصدوم و 7 قطع عضو در کل کشور/ برخورد پلیس با هنجار شکنان

در حالی سال 98 به آخرین شب چهارشنبه رسیده است که بسیاری از مردم با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و توصیه این است که هم‌وطنان با انجام اقدامات خطرناک وضعیت سلامتی خود را به خطر نیندازند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آخرین شب چهارشنبه سال همواره با نام چهارشنبه سوری شناخته می شود چهارشنبه ای که متاسفانه سالهاست به جای چهارشنبه سوری چهارشنبه سوزی شده است.

در زیر اخبار مرتبط با این روز و شب را می‌خوانید:

17:45/ بلایی که سوختگی بر بدن وارد می‌کند

سیداسماعیل حسن پور فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی بیان کرد: هر سال برای مجروحان چهار شنبه آخر سال در بیمارستان‌ها ظرفیت ایجاد می‌کردیم و تمام کادر درمانی و پرسنل آماده باش کامل بودند، اما امسال پرسنل با تمام قوا برای مقابله با بیماری کرونا در تلاش هستند و بخش اعظمی از ظرفیت بخش ها به این بیماری اختصاص دارد.

حسن پور با اشاره به مواردی که در سال‌های اخیر به علت شرکت در مراسم چهارشنبه آخر سال به بیمارستان ها مراجعه می‌کردند، ادامه داد: در سال‌های اخیر با نزدیک شدن به روز سه شنبه آخر سال مجروحان بسیاری را به علت انفجار مواد محترقه در بیمارستان پذیرش می‌کردیم و حتی در بسیاری از مواقع افرادی که فقط نظاره گر مراسم افراطی این روز بودند در لیست بیماران قرار می گرفتند.

فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی اضافه کرد: از همین رو، شاهد جراحت‌هایی بودیم که درمان آنها اغلب به بهبودی کامل ختم نمی‌شد و افراد با معلولیت به جامعه بازمی گشتند.

وی سوختگی‌های وسیع، انفجار اندام‌ها، خردشدگی مفاصل، آسیب شدید به تاندون‌ها و بافت پوست، آسیب شدید به اندام‌های صورت و کوری را از جمله عوارض استفاده از مواد محترقه در مراسم چهارشنبه آخرسال دانست.

17:30/ افزایش تعداد مصدومان به 35 نفر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را ۳۵ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۲ نفر ترخیص شده‌اند و همچنین ۷ نفر دچار نقص عضو و پنج نفر آسیب چشمی دیده اند.

استان‌های خراسان رضوی، سمنان و کردستان هر کدام دارای چهار مصدوم هستند.

17:00/ افزایش مصدومان به 31 نفر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تا کنون 31نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شده و 12 نفر پس از درمان ترخیص شده‌اند.

وی افزود: همچنین تا کنون 7 نفر دچار نقص عضو و 4 نفر آسیب چشمی دیده‌اند.

16:25/ برخورد با رانندگان خاطی

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت به آمادگی 100 درصدی پلیس در چهارشنبه سوری اشاره و تصریح کرد: ماموران رفتارهای رانندگان را رصد می‌کنند و در صورتی که راننده یا سرنشینان اقدامات خارج از عرف انجام دهند با آنها برخورد می کنند؛ لایی کشی، مارپیچ و حرکات خطرناک از جمله رفتارهای ترافیکی است که پلیس بلافاصله آنها را رصد کرده و با متخلفان برخورد می کند؛در این صورت خودرو به پارکینگ منتقل خواهد شد.

سردار مهماندار در خصوص پرتاب اشیا محترقه و مواد خطرناک و مزاحمت برای مردم نیز اعلام کرد؛ رانندگان یا سرنشینان خودروهایی که اقدام به پرتاب اشیای محترقه و مزاحمت برای مردم کنند خودروی شان به پارکینگ منتقل شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل می شود.

16:20/ برخورد قانونی پلیس با مخلان نظم و امنیت

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: صلاح مردم است که امسال برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در خانه بمانند و جشن چهارشنبه آخر سال را در کنار اعضای خانواده برگزار کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: شهروندانی که در این شرایط از خانه بیرون می روند احتمال دارد با توجه به شیوع کروناویروس به این بیماری مبتلا شوند و شرایط برای آنها و خانواده هایشان سخت می شود و در نگاه دیگر با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان برای خالی کردن هیجانات خود اقدام به پرت کردن نارنجک های دستی و ترقه به بیرون از خانه می کنند احتمال آسیب دیدن مردم یا تخریب خودروها و آتش گرفتن درختان کنار خیابان ها محتمل است.

سردار ظهیری گفت: پلیس در صورت مشاهده افرادی که اقدام به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری کنند طبق قانون با آنها برخورد می کند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه اقدام و مشکلی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس بگیرند؛ چرا که ماموران برای خدمت رسانی به مردم در آمادگی کامل قرار دارند تا بتوانند آرامش و امنیت را برای مردم ایجاد کنند.

16:15/ لذت در خانه ماندن را از دست ندهیم

16:10/ سوختگی دست 5 نفر با الکل

مصطفی دهمرده، رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: تاکنون یک مورد بیمار سوختگی که جوانی 25 ساله است در اثر سوختگی ناشی از چهارشنبه آخر سال به این بیمارستان منتقل شده است.

وی ادامه داد: این فرد از ناحیه چشم و بدن دچار سوختگی و از از ناحیه دست نیز دچار شکستگی شده است.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: 5 مورد سوختگی نیز به دلیل شستشو وضدعفونی کردن افراد با الکل در داخل خانه و در مجاورت با بخاری صورت گرفته است.

16:00/ مصدومیت 20 نفر

گزارش شماره 3 حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال حکایت از مصدومیت 20 نفر تا این ساعت و درمان و ترخیص 8 نفر دارد.

15:50/ مصدومیت مرد 25 ساله

مراجعه مرد ۲۵ ساله به اورژانس که به علت انفجار نارنجک و شکستگی دست و آسیب به چشم ها دچار مصدومیت شده بود.


15:10/ عامل انتشار کرونا نباشیم

سازمان آتش نشانی شهر تهران با انتشار پوستری از شهروندان خواسته است تا امشب عامل انتشار کرونا نباشند و در خانه بمانند.

14:45/ مصدومیت 18 نفر

مصدومیت 18 نفر در کل کشور و درمان و ترخیص 5 نفر.

13:45/ انفجار مواد محترقه در محله مهرآباد جنوبی

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از انفجار مواد محترقه در منطقه مهرآباد جنوبی خبر داد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1063958

وب گردی

وب گردی