آمریکا چندین فرد و نهاد را به بهانه ارتباط با ایران تحریم کرد

دولت آمریکا امروز سه‌شنبه چندین فرد و نهاد را به بهانه ارتباط با ایران تحت تحریم قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دولت آمریکا امروز سه‌شنبه چندین فرد و نهاد را به بهانه همکاری با برنامه هسته‌ای ایران در فهرست تحریم قرار داد.

اسپوتنیک به نقل از «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا نوشته دولت آمریکا ۳ فرد و ۹ نهاد را در فهرست تحریم قرار داده است.

پامپئو در یک کنفرانس خبری همچنین گفت که دولت این کشور جانشین ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش را در فهرست تحریم قرار داده است.

وزیر خارجه آمریکا درباره ایران گفت: «وزارت خارجه آمریکا امروز ۹ نهاد در آفریقای جنوبی، هنگ‌کنگ و چین و سه فرد ایرانی را به دلیل وارد شدن به مبادلات مالی قابل توجه در زمینه خرید، اکتساب، فروش، صادرات و بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران تحت تحریم قرار داده است.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم مقام‌های بلندپایه ایران روی آورده است.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» هدف این سیاست را آوردن ایران به میز مذاکره و گفت‌وگو بر سر توافقی جامع‌تر نسبت به برجام دانسته است.

ترامپ در ماه‌های گذشته به دلیل ناکارآمد بودن این سیاست و دامن زدن به تنش‌ها با ایران در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063987

وب گردی

وب گردی