هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد ایبوپروفن

سازمان بهداشت جهانی اکنون به طور رسمی توصیه می کند از مصرف داروی ایبوپروفن برای علائم کووید-19 خودداری کنید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سازمان بهداشت جهانی توصیه کرد که افراد مبتلا به علائم کووید-19 از مصرف ایبوپروفن خودداری کنند، زیرا مقامات فرانسوی هشدار دادند که داروهای ضد التهابی می توانند اثرات ویروس را بدتر کنند.

هشدار وزیر بهداشت فرانسه، وران، پس از مطالعه اخیر در مجله پزشکی لنست، فرض بر این بود که آنزیمی تقویت شده توسط داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن می تواند عفونت COVID-19 را تسهیل و بدتر کند.

« کریستین لیند مایر» سخنگوی WHO در مورد این مطالعه در جمع خبرنگاران در ژنو گفت: کارشناسان آژانس در حال جستجو برای این هستند که راهنمایی های بیشتری را در این زمینه انجام دهند.

وی گفت: در این میان، توصیه می کنیم از پاراستامول استفاده و از ایبوپروفن به عنوان یک داروی خود داری کنید. اگر ایبوپروفن توسط متخصصان بهداشت و درمان تجویز شده باشد ، قطعاً مسئولیت این امر به عهده آنهاست.

اظهارات وی پس از آن منتشر شد که « Olivier Véran» یکی از مقامات فرانسه طی توییتی هشداد داد که استفاده از ایبوپروفن و داروهای ضد التهابی مشابه می تواند عامل تشدید کننده در عفونت های کووید-19 باشد. در مورد تب، پاراستامول مصرف کنید.

وی تصریح کرد بیمارانی که قبلاً با داروهای ضد التهاب تحت درمان هستند، باید از پزشک خود مشاوره بگیرند. پاراستامول را باید مطابق با مقدار توصیه شده مصرف کرد، زیرا مصرف بیش از حد آن ممکن است به کبد آسیب برساند.

بیماری همه گیر کووید-19 که حدود 190 هزار نفر در سراسر جهان را آلوده کرده و بیش از 7،800 نفر را کشته است، در بیشتر افراد علائم خفیفی ایجاد می کند؛ اما می تواند منجر به ذات الریه و در برخی موارد بیماری شدید و منجر به نارسایی چند اندام شود.

حتی قبل از همه گیری، مقامات فرانسوی زنگ خطر راجع به عوارض عفونی جدی در رابطه با استفاده از ایبوپروفن، که تحت مارک های مختلفی مانند Nurofen و Advil و سایر داروهای ضد التهابی فروخته می شود، به صدا در آوردند.

سخنگوی شرکت داروسازی Reckitt Benckiser بریتانیا، که Nurofen را تهیه می کند در بیانیه ای اظهار کرد: این شرکت از نگرانی های مطرح شده در مورد استفاده از استروئیدها و محصولات ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) از جمله ایبوپروفن آگاه است.

وی با تأکید بر اینکه ایبوپروفن یک داروی تثبیت شده است که با خیال راحت برای تب و مراقبت از خود و کاهش درد از جمله در بیماری های ویروسی در افراد بیش از 30 سال استفاده می شود اما ایمنی مصرفی اولویت اول ما است.

این سخنگو گفت شرکت Reckitt Benckiser مشغول همکاری با WHO ، EMA (آژانس داروهای اروپایی) و سایر مقامات بهداشت محلی بوده و اطلاعات و راهنمایی های اضافی لازم را برای استفاده ایمن از محصولات ما به دنبال هرگونه ارزیابی ارائه می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064001

وب گردی

وب گردی