تمام واحدها به سیستم جامع آموزش الکترونیک متصل شدند/ لزوم فراگیری آموزش‌های مجازی برای اساتید

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از اتصال تمام واحدهای دانشگاهی به سیستم جامع آموزش الکترونیک سازمان مرکزی خبر داد و گفت: تمام اساتید را ملزم کردیم به این سیستم متصل شده و آموزش های لازم را ببینند.

نادر رهبر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه آموزش آنلاین و مجازی دانشجویان در این استان گفت: در خصوص آموزش مجازی و نحوه برگزاری آن در استان سمنان دو اقدام انجام دادیم. بعد از شیوع ویروس کرونا یک اطلاع رسانی اولیه به تمام اساتید و دانشکده ها انجام داده و اعلام کردیم که ممکن است کلاس ها به صورت غیر حضوری برگزار شود.
او ادامه داد: به اساتید اعلام کردیم که از هر طریقی که ممکن است مانند تشکیل کانال های مجازی و حتی نرم افزار سیدا ارتباطات خود را با دانشجویان آغاز کرده و منابع علمی، جزوات و حتی فایل های صوتی را در اختیار دانشجویان قرار دهند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: تا زمانی که بخشنامه سازمان ابلاغ و آموزش مجازی را الزامی کند بسیاری از اساتید ما ارتباط خود را با دانشجویان آغاز کردند.‌ بسیاری از اساتید از طریق کانال های ارتباطی مثل تلگرام، واتس اپ، سروش و ایتا منابع درسی و فایل های صوتی را در اختیار دانشجویان قرار دادند. بعد از ابلاغ بخشنامه دکتر طهرانچی مبنی بر آموزش مجازی دانشجویان سریعا اطلاعات دانشجویان را برای سازمان ارسال کردیم تا این اطلاعات را وارد سامانه مجازی واحد الکترونیک کنند.او با بیان این که سامانه واحد الکترونیک یک سامانه بسیار قوی است اضافه کرد: سیستمی که در آن وجود دارد جزو معروفترین و بهترین آموزش عالی در جهان معرفی شده است. در این سامانه امکان برگزاری کلاس به صورت آنلاین و پرسش و پاسخ توسط دانشجویان، حضور و غیاب خودکار و حتی دسترسی دانشجویان غایب به منابع علمی و فیلم کلاس وجود دارد.
رهبر با تاکید بر اینکه این سیستم بسیار کامل و جامع است گفت: بنابراین پس از ابلاغ بخشنامه دکتر طهرانچی به سرعت از آن استقبال کرده و اطلاع رسانی های لازم انجام و تمام واحدهای استان ملزم شدند که این کار را انجام دهند. در حال حاضر تمام واحدهای استان سمنان از جمله شاهرود، دامغان، گرمسار، سمنان و مهدی شهر به سیستم جامع آموزش الکترونیک سازمان مرکزی متصل شدند.

او تاکید کرد: در مرحله بعدی تمام اساتید را ملزوم کردیم تا به این سایت متصل شده و آموزش های لازم را فرابگیرند. برای این آموزش ها علاوه بر آموزش های صوتی و تصویری و آموزش هایی که سازمان در اختیار ما قرار داده بود با کمک دانشجویان یک سری فیلم های آموزشی نیز تهیه شد و تمام این اطلاع رسانی ها در سایت و کانال رسمی دانشگاه به تمام دانشجویان انجام شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بیان این که روند بسیار مثبتی را در خصوص آموزش مجازی دانشجویان شاهد هستیم بیان کرد: اگر در کانال روشنا که کانال رسمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است وارد شوید روند رو به رشد کلاس ها را خواهید دید. البته هنوز ایراداتی زیادی وجود دارد اما تا چند هفته دیگر در مجموع اکثریت دانشجویان به این کلاس ها متصل خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064013

وب گردی

وب گردی