تکیه بر ظرفیت خارج هیچ‌چیز جز عقب‌ماندگی برای کشور ندارد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد گفت: راه حل مشکلات هیچ کشوری با تکیه بر خارج به وجود نمی‌آید، اگر قرار بر چنین چیزی بود اکنون عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس پیشرفته و قطب تکنولوژی بودند.

محمد رضا اثنی عشری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مهمترین چالشی که دولت در سال1398 با آن مواجه بود، گفت: بزرگترین معضل این بود که مسئولان قصد کار کردن نداشتند و بیشتر به دنبال نگاه به بیرون بودند تا اینکه از ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات استفاده کنند. آن‌ها منتظر بودند تا یک اوباما با اسب سفید از راه برسد و تمامی مسائل کشور را حل کند.

وی در ادامه تصریح کرد: راه حل مشکلات هیچ کشوری با تکیه بر خارج به وجود نمی‌آید، اگر قرار بر چنین چیزی بود اکنون عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس پیشرفته و قطب تکنولوژی بودند که اینگونه نیست در نتیجه باید نگاه مسئولان اصلاح شود.

اثنی عشری با ابراز امیدواری از اینکه سال نو شرایط بهتری به وجودآید، گفت: مجلس شورای اسلامی جدیدی روی کار می‌آید و دیگر لاریجانی نیز رئیس خانه ملت نیست البته باید پیری دولت نیز به نحوی جبران شود یعنی قدری کابینه اجرایی کشور فعال‌تر شود که با این وضع می‌توان دلخوش به اتفاقات مثبتی بود. دولت نیز باید برنامه ریزی کند تا در مقدار باقی مانده از زمان عمر کاری خود، چابک‌تر و سریع‌تر شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با تاکید بر اینکه در سال1399 باید به خودباوری برسیم، گفت: بزرگترین معضل کشور باور نداشتن به خود است. اینکه قبول داریم قادر به انجام هیچ کاری نیستیم. وقتی ایران به خودباروی برسد تمامی مشکلات قابل حل است و گامی در جهت رفع مسائل برخواهیم داشت.

وی ضمن انتقاد از روال کاری دولت در توجه نکردن به ظرفیت‌های داخلی اظهار کرد: کشور اگر با همین برنامه پیش رود و امیدوارانه به انتظار اوبامایی با اسب سفید بنشیند، مسائل حل نخواهد شد.

اثنی عشری در پایان با تاکید بر ااینکهبا دولت دوازدهم امیدی به بهبود اوضاع وجود ندارد، گفت: مهم‌ترین شعار دولت در دوران انتخابات ریاست جمهوری جوانگرایی و تمرکز بر توان داخلی بود که این موضوع در کنار امید توانایی نجات کشور را دارد.

انتهی پیام/

کد خبر: 1064014

وب گردی

وب گردی