اولویت وزارت دفاع در سال ۹۹ دستیابی به فناوری‌های پیشرفته است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رویکرد وزارت دفاع در سال جدید،دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و نوظهور براساس تهدیدات آینده خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست راهبردی وزارت دفاع با اشاره به برخی حوادث و رخدادهای سال ۹۸ از جمله شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تشییع با شکوه ملت ایران از شهدای محور مقاومت، پاسخ کوبنده و سیلی سپاه پاسداران در پاسخ به جنایت امریکایی‌ها، حوادث آبان ماه و در نهایت شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی با سپری نمودن این آزمون‌ها و وقایع نشان داد که همواره پیرو آرمان‌های متعالی شهدا و انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمریکا و نظام سلطه همواره درصدد از بین بردن قدرت بازدارندگی ایران است، افزود: آمریکا با فشار حداکثری بر اقتصاد و معیشت مردم قصد برانگیختن آنان علیه نظام را داشت که در این توطئه نیز با شکست مواجه گردید.

وزیر دفاع تاکید کرد: مردم با حضور غیر قابل تصور خود در تشییع پیکر پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت در حمایت از سردار دل‌ها و جدا شدن از صف اغتشاشگران در حوادث آبان ماه و نیز حضور با شکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کردند و آنان را به عقب راندند.

امیر حاتمی هدف آمریکا از ترور شهید سلیمانی را احیاء حضور خود در منطقه و کاهش قدرت نفوذ و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: حضور مردم در صحنه و پاسخ موشکی سپاه پاسداران، هیمنه پوشالی آمریکا و نظام استکبار را از بین برد و در ادامه میزان قدرت دفاعی و اقتدار ایران را بیش از پیش برای جهانیان به اثبات رسانید.

وی گفت: این روزها در آوردگاه دیگری در حال دست و پنجه نرم کردن و مبارزه با شیوع بیماری کرونا در کشور و جهان هستیم که اظهار نظرهای اخیر مسئولان کشور چین و نسبت دادن موضوع به آمریکا بر ابعاد و پیچیدگی‌های آن افزوده است.

وزیر دفاع با قدردانی و تشکر از جامعه پزشکی، کادر درمانی، پرستاری و همه سربازان خط مقدم جبهه سلامت کشور، بهترین کمک به این قشر شریف و حفظ سلامت مردم عزیز کشورمان را قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا توصیف کرد و افزود: تمام هدف دشمنان در شرایط کنونی قطع منابع و توقف چرخ‌های تولید کشور است و کسانی که بر خلاف میل دشمن رفتار و عمل می‌کنند و بر رونق تولید می‌افزایند اجر مجاهد و مبارز در راه خدا برای آنها ثبت و ضبط می‌شود.

امیر حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های وزارت دفاع در سال ۹۸ عملکرد همه بخش‌های وزارت دفاع را مطلوب عنوان و تاکید کرد: خدا را شاکریم که فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، دولت و مجلس شورای اسلامی نیز در جلسات مختلف نسبت به اقدامات و مأموریت‌های انجام شده وزارت دفاع اظهار رضایت نمودند.

وی با بیان اینکه در سال پیش رو نقش فعالانه بیشتری در کشور خواهیم داشت گفت: رویکرد وزارت دفاع در سال جدید تجمیع نیازهای نیروهای مسلح و کشور و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و نوظهور براساس تهدیدات آینده خواهد بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با توجه به ظرفیت‌های دانشمندان و متخصصان خود همواره درصدد دستیابی به فناوری‌های برتر و نوین است، افزود: ما بایستی با دستیابی مداوم به فناوری‌های نوظهور، نیروهای مسلح را در حوزه آفندی و پدافندی به سطح بالاتر و پیشرفته‌تری سوق دهیم و با اقدامات تکنیکی خود، قدرت آنها را در اجرای تاکتیک‌های لازم و متنوع ارتقاء بخشیم.

امیر حاتمی در ادامه به حوزه حساس امنیت و حفاظت اطلاعات در وزارت دفاع اشاره و تصریح کرد: دشمنان نظام همواره در حوزه دستیابی به اطلاعات نظامی و انتظامی هزینه چند برابری می‌کنند و موضوع اشراف اطلاعاتی برای آنها از اهمیت دوچندان برخوردار است، لذا موکداً می گویم که تمامی عناصر وزارت دفاع اعم از مدیران و کارکنان به تنهایی در این زمینه مسئولیت دارند.

وی مهم‌ترین اقدام در برابر تهدید اطلاعاتی و نفوذ دشمن را افزایش ایمان و تقویت معنویت و باورهای دینی و الهی عنوان کرد و افزود: نقش سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با توجه به هجمه همه جانبه دشمنان در جنگ نرم بسیار خطیر، حساس و موثر است و انتظار می‌رود این موضوع با اهتمام مضاعف و جدیت هرچه تمام تر در بدنه صنعت دفاعی جاری و ساری شود.

وزیر دفاع در پایان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید مبنی بر کمک وزارت دفاع به بدنه کشور اشاره کرد و گفت: با استفاده از سرریز دانش دفاعی در سال ۹۸ با ورود به حوزه خودرو، نفت، هواپیمایی و … اقدامات گسترده‌ای را به عنوان یک الگو برای کمک به اقتصاد کشور به انجام رسانیده و آماده‌ایم در سال جدید نیز بنا به درخواست بخش‌های مختلف، ظرفیت و توانمندی بخش دفاع را در اختیار دستگاه‌ها، نهادها و بخش‌های صنعتی کشور قرار دهیم و در کنار آنها باشیم.

کد خبر: 1064016

وب گردی

وب گردی