دانشکده‌های موضوعی با محوریتِ توسعه پایدار در واحد بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت:اصلی ترین چالش ما، نبود استاد تمام برای تاسیس مجلات علمی و پژوهشی است.

مصطفی عامری مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات این هیئت در حوزه تعالی علوم انسانی اظهارکرد: طی چند ماه گذشته در راستای راه اندازی نشریات علمی اقدامات بسیار مثبتی انجام شد و 2مجله علمی که مدتی غیرفعال بودند، بار دیگر فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: همچنین پیشنهاد راه اندازی چند دانشکده موضوعی با عناوین اقتصاد و توسعه پایدار، کارآفرینی و شیلات و زیست دریایی به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ارسال شد که منتظر موافقت مسئولان سازمان با راه اندازی این دانشکده ها هستیم.

عامری ادامه داد: کاربردی‌سازی پایان نامه،یکی از اقدامات مهمی بود که طی چندماه گذشته در واحدهای استان هرمزگان صورت گرفت؛ درواقع استادان و مدیران گروه موظف شدند موضوعات مرتبط با نیارهای استان و حل مشکلات صنعت را تایید کنند. این فرآیند برای سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و تمامی پایان نامه‌ها به صورت کاربردی تدوین می‌شود.

مسئول هیئت اندیشه ورز استان هرمزگان گفت: تشکیل هیئت اندیشه ورز در دانشگاه آزاد استان هرمزگان، مایه برکت بود چرا که زمینه را برای تعالی و تحول علوم انسانی فراهم کرد؛ به دنبال این هستیم در سال آینده برروی حوزه های دیگری مانند تعالی استادان علوم انسانی، کتب دانشگاهی و تصحیح نسخ، تمرکز داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی تصریح کرد: در این باره 4 طرح تدوین کرده‌ایم که برای سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شده است؛ خوشبختانه استادان علوم انسانی از برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی استقبال کرده اند و لذا سال آینده، برگزاری چندین کرسی در سطح واحدهای استان، جزو دستور کار هیئت اندیشه ورز استان هرمزگان خواهد بود.

عامری در پایان با اشاره به چالش‌های اصلی هیئت اندیشه ورز استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اصلی ترین چالش ما، نبود استاد تمام برای تاسیس مجلات علمی و پژوهشی است؛ بسیاری از استادان در مرتبه استادیاری و دانشیاری قرار دارند اما مدارک و رزومه آن ها برای ارتقا به مرتبه استاد تمام کافی است. اگر هیئت ممیزه و سازمان مرکزی در این زمینه کمک کنند، می توانیم از آن ها به عنوان عضو هیئت تحریریه مجلات علمی و پژوهشی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064026

وب گردی

وب گردی