کم کاری انگلیس برای جلوگیری از کرونا

تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که بریتانیا هنوز به اندازه کافی برای جلوگیری از کووید-19 اقدام نکرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اینکه بریتانیا اقدامات جدی تری برای مقابله با شیوع ویروس ارائه می دهد، اما برخی از دانشمندان که در مورد کمک می کنند اعلام کردند که این اقدامات هنوز هم برای جلوگیری از مرگ و میر کافی نیست.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز گذشته گفت:«مردم باید همه سفرهای غیرضروری را متوقف کنند و در صورت امکان دورکاری کنند. باید از حضور در کافه ها، کلوپ ها و سایر فضاهای اجتماعی اجتناب شود و در صورت بروز هر گونه علائم کووید-19 فرد باید از خانواده ها به مدت 14 روز جدا شود. به زودی از افرادی که ممکن است به ویژه در برابر ویروس آسیب پذیر باشند، خواسته می شود 12 هفته در خانه بمانند.»

«عذرا غنی» استاد امپریال کالج لندن در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که تمرکز اصلی ما درک این موضوع است که در حال حاضر، تأثیرات احتمالی اقدامات مختلف چیست؟

دو راهکار اساسی برای مقابله با بیماری وجود دارد: کاهش، که هدف آن کند کردن اپیدمی و نه لزوما متوقف کردن آن است و سرکوب، که هدف آن کاهش انتقال به حداقل تا از بین رفتن اپیدمی است.سرکوب بهترین گزینه برای بهداشت عمومی است اما دستیابی و حفظ آن بسیار دشوار است.

یک سطح غیرقابل قبول

غنی و همکارانش محاسبه کردند که کاهش باعث کم شدن تقاضا برای خدمات درمانی می شود و می تواند به محافظت از افراد آسیب پذیر کمک کند، هنوز هم بر سیستم بهداشتی غلبه و منجر به مرگ 250 هزار نفر در انگلیس می شود یعنی نیمی از این تعداد بدون معیارهای کنترلی اتفاق می افتد. او این موضوع را هنوز یک سطح غیرقابل قبول مسئولیت توصیف می کند.

با این وجود ، به نظر می رسد دولت انگلیس فعلاً به جای سرکوب، به کاهش تمایل دارد. مدل سازی نشان می دهد که سرکوب حداقل به سه اقدام ناچیز احتیاج دارد: ایزوله سازی همه موارد در منزل به مدت هفت روز، قرنطینه کردن تمام اعضای خانواده آنها به مدت 14 روز و فاصله اجتماعی در کل جمعیت.

«آلن مک نالی» در دانشگاه بیرمنگام انگلیس اعلام کرد که واضح است اکنون باید دور شدن از اجتماعات اتفاق بیفتد و باید اقدامات جدید به دنبال آن باشند.

مدل سازی ها همچنین نشان می دهد که تعطیلی مدرسه و دانشگاه ممکن است برای دستیابی به سرکوب لازم باشد. این بسته اقدامات برای زمان طولانی و احتمالاً تا زمانی که واکسن در دسترس نباشد باید حفظ شوند.

چالش های هولناک

مدل ها نشان می دهند که این امر به یک بیماری همه گیر منجر می شود که در بهار و تابستان به اوج خود می رسد و بین سه تا چهار ماه به طول می انجامد. «نیل فرگوسن» در امپریال کالج لندن و مسئول این تحلیل گفت: این مسطح شدن منحنی باعث کاهش اوج تقاضا برای خدمات درمانی توسط دو سوم جمعیت خواهد شد.

اما حتی حفظ این سطح از نظم و انضباط نیز دشوار خواهد بود. چالش هایی که با آنها دست و پنجه نرم می کنیم، دلهره آور است.با این حال، کار ما نشان می دهد که اگر ترکیبی از اقدامات انجام شود، می توان انتقال را بطور قابل توجهی کاهش داد.هنوز هم ابهامات بزرگی پیرامون هرگونه تخمین آینده وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064030

وب گردی

وب گردی