۸۰‌درصد پرسنل بیمارستان بوعلی به بیماران کرونایی خدمت می‌کنند/ هماهنگی با بیمارستان مسیج دانشوری برای انجام تست کرونای بیماران

معاون آموزشی بیمارستان بوعلی گفت: با بیمارستان مسیح دانشوری هماهنگی های لازم را انجام دادیم تا بیمارانی که بستری می شوند پاسخ تست کرونای خود را از بیمارستان مسیح دانشوری دریافت کنند.

کریمی معاون آموزشی بیمارستان بوعلی، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات بیمارستان بوعلی برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی گفت: با توجه به این که بیماران کرونایی زیاد بود بخش ویژه ای را به این موضوع اختصاص دادیم. در واقع دو بخش را با یکدیگر ادغام کرده و برای درمان و بستری بیماران کرونایی در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: به این بخش یک سری تجهیزات پزشکی که مختص بیماران تنفسی بود اضافه کردیم؛ هماهنگی های لازم با دانشگاه شهید بهشتی برای دریافت داروهای مورد نیاز نیز انجام شد.

معاون آموزشی بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اکثر مراجعه کنندگان به بیمارستان ترس از کرونا دارند؛ به مردم توصیه میکنم فقط در صورت مشاهده علائمی همچون تنگی نفس، تب بالا به بیمارستان مراجعه کنند و هر علائمی را نشانه بیماری کرونا ندانند.

کریمی درباره علائم بیماری تاکید کرد: هر بیماری که دچار تب، سرفه و علائم عفونت تنفسی شد و در کنار آن تنگی نفس به آن اضافه شد با مراکزی مثل ۴۰۳۰ تماس گرفته و پس از دریافت توصیه های پزشکی و اطلاعات لازم به بیمارستان مراجعه کنند.

او با بیان این که توصیه اکید میکنم برای موارد خفیف و عفونت های پیش پا افتاده به بیمارستان مراجعه نکنید ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان ها کانون مراجعان بیماران عفونی است؛ بنابراین با مراجعه بیهوده به مراکز درمانی ممکن است به کرونا مبتلا شوید.

معاون آموزشی بیمارستان بوعلی در پاسخ به این سوال که آیا در بیمارستان بوعلی کیت تست کرونا وجود دارد یا خیر گفت: با بیمارستان مسیج دانشوری هماهنگی های لازم را انجام دادیم تا بیمارانی که بستری می شوند پاسخ تست کرونای خود را از بیمارستان مسیح دانشوری دریافت کنند.

او ادامه داد: با توجه به این که برخی از بخشهای بیمارستان مثل بخش شیمی درمانی باید کاملا سفید باشد حدودا ۸۰ درصد پرسنل بیمارستان بوعلی درگیر بیماران کرونایی شده و با آن ها مواجه مستقیم دارند.

کریمی تاکید کرد: بیماران بسیار بدحالی در این بیمارستان بستری بودند که بهبود پیدا کردند. حدود ۸۰ درصد مراجعانی که با علائم بالینی و سی تی اسکن به عنوان بیماران کرونایی شناخته می شوند به صورت سرپایی و استراحت در منزل درمان می‌شوند. از ۲۰ درصد باقی مانده نیز بسیاری بهبودی پیدا می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064047

وب گردی

وب گردی