اقدامات بهداشتی مقابله با کرونا سوژه داستان‌نویسی عید دانش‌آموزان شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور بر اثر شیوع ویروس کرونا، به دانش‌آموزان توصیه شده است داستان‌ها و گزارش‌های خود درباره احساس در خانه‌ ماندن، دلتنگی برای مدرسه، اقدامات بهداشتی که در منزل برای مقابله با این ویروس انجام می‌دهند را با دست‌خط خودشان مکتوب کنند.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نحوه اجرای طرح عید و داستان در سال 99 اظهار کرد: این طرح مانند سال گذشته ادامه دارد. دانش‌آموزان می‌توانند یکی از فعالیت‌های داستان‌خوانی، داستان‌نویسی یا داستان‌گویی را انتخاب کنند و بر اساس آن پیش روند.

وی ادامه داد: در بخش داستان‌خوانی دانش‌آموز می‌تواند به انتخاب خود و خانواده یک کتاب داستان را انتخاب و آن را مطالعه کند، سپس خلاصه آن را با دست‌خط خود بنویسد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به داستان‌نویسی دانش‌آموزان در ایام تعطیلات عید گفت: در بخش داستان‌نویسی دانش‌آموز می‌تواند با توجه به علاقه خود، داستانی را با دست‌خط خود بنویسد و در صورت علاقه، متناسب با داستانی که نوشته است، نقاشی‌هایی را نیز ترسیم کند. همچنین دانش‌آموز می‌تواند گزارش سفر عید خود را به صورت مصور یا غیر مصور با دست‌خط خود بنویسد.

وی افزود: دانش‌آموز می‌تواند به قصه‌های والدین یا پدر و مادربزرگ‌ها گوش کند و سپس داستان را با دست‌خط خودش در قالب کتاب داستان بازآفرینی کند.

حکیم‌زاده با اشاره به داستان‌گویی دانش‌آموزان در طرح عید و داستان گفت: دانش‌آموز در این بخش می‌تواند داستانی را از روی متن یا با استفاده از قوه با تخیل خود روایت و صدا یا صدا و تصویر خود را هنگام روایت داستان ضبط کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور بر اثر شیوع ویروس کرونا، به دانش‌آموزان توصیه شده است داستان‌ها و گزارش‌های خود درباره احساس در خانه‌ ماندن، دلتنگی برای مدرسه، اقدامات بهداشتی که در منزل برای مقابله با این ویروس انجام می‌دهند را با دست‌خط خودشان مکتوب کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان درباره ایده‌ها و پیشنهاداتی که در زمینه ارتقای بهداشت به ذهنشان می‌رسد نیز می‌توانند به صورت گزارش یا داستان به رشته تحریر درآوردند. به دانش‌آموزان توصیه می‌شود از این موضوعات نیز به صورت تلفیقی در نگارش داستان و گزارش‌های خود استفاده کنند.

آموزش‌های مکمل تلویزیون در ایام عید ادامه دارد

وی با اشاره به ادامه داشتن آموزش‌های مکمل از طریق تلویزیون اظهار کرد: آموزش‌های مکمل در ایام تعطیلات عید نوروز نیز ادامه دارد اما زمان‌ آن کمی کوتاه‌تر خواهد شد. با توجه به اینکه شرایط رفتن به مدرسه دانش‌آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا محیا نبود، با توجه به این شرایط، برنامه‌های آموزش مکمل کمی کوتاه‌تر از گذشته و با حال و هوایی متفاوت در ایام عید ادامه خواهد داشت.

تصمیم‌گیری درباره تغییر تقویم آموزشی مدارس به عهده استان‌ها است

حکیم‌زاده با اشاره به تصمیم گیری درباره تغییر زمان و تقویم آموزشی مقطع ابتدایی خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند پس از بازگشایی مدارس بسته به شرایط دانش‌آموزان و بسته به تصمیم‌گیری استان‌ها، ممکن است چهار تا 6 هفته به سال تحصیلی افزوده شود.

وی بیان کرد: ممکن است در منطقه‌ای دانش‌آموزان با توجه به ارزیابی معلم، زمان کمتری را برای اتمام مباحث درسی خود نیاز داشته باشند. تصمیم‌گیری درباره اضافه شدن سال تحصیلی با توجه به شرایط مدارس توسط شورای مدارس در استان‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064057

وب گردی

وب گردی