تاسیس آزمایشگاهِ تشخیص اصالت مواد ضدعفونی کننده در دانشگاه آزاد سنندج

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت: دانشگاه آزاد کردستان اقدام به تاسیس آزمایشگاهی مرجع کرده است تا اصالت و استاندارد مواد ضدعفونی کننده تولید شده در سطح استان در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

جهانشیر امینی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحدهای دانشگاهی این استان در حوزه مبارزه با کرونا گفت: حدود 17 الی 18 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد کردستان در بیمارستان‌های ویژه کرونا، مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند.

وی افزود: دانشگاه آزاد کردستان اقدام به تاسیس آزمایشگاهی مرجع کرده است تا اصالت و استاندارد مواد ضدعفونی کننده تولید شده در سطح استان در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع این آزمایشگاه به شناسایی اصل یا تقلبی بودن مواد ضدعفونی کننده کمک می‌کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: حدود 15 الی 16نفر از دانشجویان رشته پرستاری به صورت داوطلبانه برای پرستاری از بیماران کرونایی که دوره نقاهت خود را می‌گذارنند اعلام آمادگی کرده‌اند؛ مهمانسرای واحد کردستان، آمادگی پذیرش 25 الی 30نفر از بیماران کرونایی را دارد که دوره نقاهت خود بگذارنند.

امینی اضافه کرد: علاوه بر مهمانسرای واحد، ساختمان دیگری با ظرفیت 80 نفر به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در نظرگرفته شده است؛ البته واحد کردستان این آمادگی را دارد که در صورت افزایش تعداد بیماران، کلاس‌های خود را در اختیار آن ها قرار دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی واحد کردستان نیز در حوزه تولید ماسک نیز وارد عمل شده است؛ دانشجویان بسیجی در مدرسه ای که از سوی آموزش و پرورش در اختیارشان قرار گرفته، روزانه 700 تا 800 ماسک تولید می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064077

وب گردی

وب گردی